Arbetsbeskrivning
"Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta med både affärer och människor.
Här får du, enligt mig, det bästa av två världar! Dessutom välkomnas du in i ett team som har riktigt roligt tillsammans!" – Linnéa Broman, Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting.
AxÖ Consulting grundades 2017 och har på åtta år vuxit till över 20 medarbetare, spridda över tio kontor runt om i Sverige. Sedan starten har vi genomfört hundratals rekryterings- och konsultuppdrag och etablerat samarbeten med några av världens mest välrenommerade företag. Vårt framgångsrecept? Engagerade medarbetare, starka kundrelationer och en passion för vårt jobb.
AxÖ Consultings Jönköpingskontor, som startade i april 2025, växer och förstärker vår trio med ytterligare en rekryteringskonsult. Linnéa Broman beskriver rollen:
"Som rekryteringskonsult projektleder du rekryteringsuppdrag från ax till limpa. Du driver flera rekryteringsprocesser samtidigt, i olika stadier och tempo. Du följer din kund (troligen i många år framöver) i med- och motgångar och blir en viktig del i såväl AxÖ Consultings som dina kunders verksamhet. Du kommer dessutom in i ett team där vi fått förtroendet att rekrytera till några av Jönköpings “överstyvaste” företag, och träffa kandidater som varje dag lär dig något nytt. Att arbeta med rekrytering handlar om mer än att bara hitta rätt pusselbit. Det är ett långsiktigt, strategiskt arbete där personen du träffar på gymmet idag, kan vara din kandidat i en rekryteringsprocess om ett halvår."
Förekommande arbetsuppgifter:
- Projektleda och driva rekryteringsprocesser från start till mål.
- Arbeta med merförsäljning och presentera Axö’s utbud i kundmöten.
- Intervjua och telefonintervjua kandidater.
- Aktivt arbeta med headhunting och search på LinkedIn men också via hemsidor.
- Referenstagning.
- Genomföra personlighetsbedömningstester samt kognitiva tester.
- Rekommendera och vägleda kund i beslut.
- Återkoppla positiva och negativa besked.
Är du den vi letar efter?
Vi söker dig som vill bygga långsiktiga relationer och drivs av att skapa resultat. Du trivs med ett stundtals intensivt arbete och är affärsmässig med integritet. Med en relationsbyggande inställning skapar du förtroende hos kunder, kandidater och kollegor och ser alltid till att leverera det lilla extra för att göra skillnad.
För att trivas och lyckas som rekryteringskonsult är du en nyfiken och driftig person med ödmjukhet, uthållighet och en stark initiativförmåga. Du har ett intresse för näringslivet i Jönköping och det är klart meriterande om du har erfarenhet från en roll med många kontaktytor.
Vidare ser vi att du har:
- Flera års erfarenhet av rekrytering från branschen eller från en HR- eller chefsroll.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska väl i tal och skrift.
- B-körkort och tillgång till bil.
- En god förmåga att navigera i digitala verktyg.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen.
- Bakgrund från tjänsteföretag och förståelse för strukturer inom större företag och organisationer.
- Högskoleexamen inom HR, ekonomi, kommunikation eller motsvarande.
Information och ansökan
För ytterligare information eller vid frågor, vänligen kontakta Andreas Karlsson på AxÖ Consulting Sydost, på telefon 070-229 71 71 eller via e-post:
[email protected].
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill bli en del av ett ambitiöst team där du får stort ansvar för dina egna uppgifter och möjlighet att utvecklas.