Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.
Kansliavdelningen är en stödfunktion till hela den kommunala organisationen. Avdelningen ansvarar bland annat för kommunens informationsförvaltning, den politiska ärendeprocessen, utredningar, juridisk vägledning, säkerhet ochkrisberedskap.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en vikarierande nämndsekreterare till kommunens gemensamma kansliavdelning.
Huvudansvaret för tjänsten är sekreterarskap i utbildnings- och kulturnämnden och dess utskott, men även tjänstgöring i andra nämnder eller beredningsorgan kan förekomma. Arbetet innebär viss tjänstgöring kvällstid.
Tillsammans med övriga nämndsekreterare och nämndsadministratörer på avdelningen, som du har ett nära samarbete med, kommer du att ha en central roll i nämndsprocessen.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för berednings- och ärendehanteringsprocessen mellan förvaltning och nämnd och att stödja den politiska organisationen inför, under och efter mötet. Du korrekturläser texter, skriver och kvalitetssäkrar beslutsunderlag till nämnd och samordnar ärenden såsom intern kontroll, delegationsordningar, informationshanteringsplaner, och uppföljning av politiska beslut.
I rollen ingår att ibland delta i projekt och utredningar och handlägga ärenden inför politiska beslut.
Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att utveckla och förbättra våra arbetssätt och bidrar till att säkerställa att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagar och fastställda styrdokument.
Tjänsten innebär att du har många kontakter och du kommer i din roll att konsulteras i frågor från politiker, tjänstemän och medborgare i kommunen.
KVALIFIKATIONER
Formella kvalifikationer:
• Relevant akademisk utbildning med inriktning statsvetenskap eller juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
Personliga egenskaper:
• Väl utvecklad kommunikativ förmåga på svenska, såväl i tal som i skrift
• Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, och att planera, organisera och prioritera det egna arbetet
• Förmåga att anpassa sig efter ändrade omständigheter
• Gott omdöme och hög integritet
• Samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat synsätt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.