Vill du jobba inom äldreomsorg, hemtjänst eller LSS i sommar?
För att läsa mer om våra olika arbetsplatser klicka här: https://www.vadstena.se/jobba-pa-vadstena-kommun/socialforvaltningen/
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet kommer du möta och hjälpa människor som på grund av olika funktionsnedsättningar eller ålder inte klarar den dagliga vardagen själva. Du kan arbeta antingen inom hemtjänsten där man besöker och hjälper varje brukare i sitt hem eller på ett av våra två vård- och omsorgsboende, vi behöver även timvikarier inom personlig assistans.
Vi arbetar alltid för att ge en så god vård och omsorg som möjligt och lägger stort fokus på varje individs rätt till självbestämmande, trygghet, gott bemötande, respekt för privatliv och personlig integritet.
KVALIFIKATIONER
För att arbeta hos oss ska du vara ansvarsfull och ha god arbetsmoral. Vi söker positiva medarbetare som har ett gott bemötande mot alla dvs våra medborgare men även anhöriga och kollegor oavsett profession. Det krävs att du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift för att kommunicera med personen du jobbar hos, för att klara av dokumentation, viktigt även med tal och skrift vid kontakt med övriga vårdaktörer samt med anhöriga.
Du behöver kunna arbeta på obekväma arbetstider, det vill säga både dag, kväll och helg ev natt. Under sommaren har vi två semesterperioder. Första perioden ligger vecka 25-28 och andra perioden vecka 29-32.
Innan du påbörjar introduktion på arbetsplatsen kommer du att få genomgå en digital basutbildning inom vård och omsorg via kunskapsportalen Evikomp.
Arbetstillstånd
Innan Vadstena kommun kan anställa någon som kommer utanför ett EU/EES land måste vi som arbetsgivare kontrollera om du som arbetssökande har rätt att arbeta i Sverige. Till en eventuell intervju behöver du ta med handlingar som styrker din rätt till att arbeta i Sverige.
ÖVRIGT
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.
Beställ ett belastningsregister och ta med detta vid en ev intervju, klicka här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/blanketter---hvb-hem-familjehem/
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.