Arbetsbeskrivning
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss!
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen
Vi söker en vikarierande förvaltningsekonom till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som totalt består av åtta personer. Hos oss har du möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad för våra medborgare och vårt samhälle. Du får ett spännande arbete och blir en viktig person i vår organisation. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete.
Arbetsuppgifter
Som förvaltningsekonom kommer du att få ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete.
Du kommer att arbeta med Omsorgsförvaltningens budget och budgetuppföljning samt redovisning. Utöver det förväntas du även medverka i andra utvecklingsprojekt inom redovisningsområdet samt delta i bokslutsarbetet.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
Kvalifikationer
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt yrkeshögskola samt arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete.
Erfarenhet av kommunalt ekonomiarbete är meriterande, gärna med erfarenhet från ekonomisystemet Unit 4.
Personliga egenskaper
Du är en självgående, ansvarstagande och serviceinriktad person som tycker om att arbeta både i grupp och självständigt. Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Tillträde 1 april 2026 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är ett föräldravikariat och beräknas pågå i 17 månader. Tjänstgöringsgraden är på heltid, 100%, men kan eventuellt anpassas.
Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag. i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan.
Kontaktinformation
Jonas Källman, Ekonomichef, 0240-660147,
[email protected]
Vision, Facklig företrädare nås via kommunens växel, 0240-66 00 00
Arbetsplats
Vasagatan 17
777 30 Smedjebacken