Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Junior konsult inom Administration & Inköp till Solna
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Inköpsassistent
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi just nu en junior konsult inom Administration och Inköp i rollen som Category and Purchasing Coordinator till ett uppdrag i Solna. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2026-01-12 och pågå till och med 2026-05-31.

Om uppdragetI detta uppdrag arbetar du nära Category and Purchasing Manager och stöttar det dagliga arbetet inom sortiment, inköp och leverantörssamverkan. Rollen är administrativ och koordinerande med fokus på struktur, uppföljning och kvalitet i processer och information.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Administrativt stöd i kategori och inköpsarbete

  • Uppdatering av sortimentsinformation på intranät

  • Publicering av produktinformation, faktablad och säkerhetsdatablad

  • Hantering av prisaviseringar och prisuppdateringar

  • Administrera och sammanställa avtal i kontraktssystem

  • Stöd vid leverantörsmöten före och efter möten

  • Samordning med lager kring restorder och uppföljning

  • Hantering av kampanjrelaterade frågor och sortimentsförändringar

  • Dokumentation och förbättring av arbetssätt och processer

Övrigt: Start: 2026-01-12Slut: 2026-05-31Omfattning: 100%Placering: Stockholm, Solna.Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.

Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, marknadsföring eller liknande

  • Goda kunskaper i MS Office

  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

  • Erfarenhet av inköp, sortimentsarbete eller leverantörskontakt

  • Erfarenhet av avtalshantering och prisadministration

  • Vana av att arbeta i affärssystem eller inköpssystem

Önskade personliga egenskaper:

  • Noggrann och strukturerad

  • Samarbetsinriktad och kommunikativ

  • Självständig med god förmåga att prioritera

  • Serviceinriktad och lösningsorienteradAnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Vanessa Tummings på 072-897 82 65 eller [email protected].

Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Behovsanställning
Publicerad 2025-12-19
Antal platser 1
Hemsida Länk