För vår kunds räkning söker vi just nu en junior konsult inom Administration och Inköp i rollen som Category and Purchasing Coordinator till ett uppdrag i Solna. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2026-01-12 och pågå till och med 2026-05-31.
Om uppdragetI detta uppdrag arbetar du nära Category and Purchasing Manager och stöttar det dagliga arbetet inom sortiment, inköp och leverantörssamverkan. Rollen är administrativ och koordinerande med fokus på struktur, uppföljning och kvalitet i processer och information.
Exempel på arbetsuppgifter
Administrativt stöd i kategori och inköpsarbete
Uppdatering av sortimentsinformation på intranät
Publicering av produktinformation, faktablad och säkerhetsdatablad
Hantering av prisaviseringar och prisuppdateringar
Administrera och sammanställa avtal i kontraktssystem
Stöd vid leverantörsmöten före och efter möten
Samordning med lager kring restorder och uppföljning
Hantering av kampanjrelaterade frågor och sortimentsförändringar
Dokumentation och förbättring av arbetssätt och processer
Övrigt: Start: 2026-01-12Slut: 2026-05-31Omfattning: 100%Placering: Stockholm, Solna.Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, marknadsföring eller liknande
Goda kunskaper i MS Office
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av inköp, sortimentsarbete eller leverantörskontakt
Erfarenhet av avtalshantering och prisadministration
Vana av att arbeta i affärssystem eller inköpssystem
Önskade personliga egenskaper:
Noggrann och strukturerad
Samarbetsinriktad och kommunikativ
Självständig med god förmåga att prioritera
Serviceinriktad och lösningsorienteradAnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Vanessa Tummings på 072-897 82 65 eller [email protected].
Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.