Arbetsbeskrivning
Vi är mer än bara en arbetsgivare
Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje.
Om tjänsten
Hos vårt globala uppdrag i Lund söker vi dig som vill ta sig an rollen som Service Coordinator främst inom Meeting&Event som inkluderar cateringerbjudande och gästupplevelse.
Du får även utvecklingsmöjligheter att jobba inom andra serviceområden, såsom Reception&Växel samt Helpdesk & Kortadministrationen.
Här får du chansen att arbeta i en fartfylld miljö där ingen dag är den andra lik. Din förmåga att hålla många bollar i luften och engagemang gör skillnad för både kunden och kollegor. Vi ser att du bidrar med din prestigelösa inställning att jobba över gränserna på ett strukturerat arbetssätt för att ge en förstklassig serviceupplevelse.
Arbetsuppgifter
• Samordna, planera och genomföra möten och event av varierande storlek och karaktär
• Ansvara för koordinering och beställning av catering i samverkan med vår restaurang
• Vara kontaktperson för kunden före, under och efter event
• Kommunicera med kunder och samarbetspartners för att säkerställa hög servicenivå
• Planera och säkerställa att lokaler, teknik och service håller högsta standard
• Uppföljning och utvärdering av möten & event för att ständigt förbättra vår service och kundnöjdhet
• Hantera bokningar, offerter och fakturering kopplat till event och catering
Kvalifikationer
• Erfarenhet av service, möteskoordinering, event, konferens, hotell eller restaurang. Det är meriterande att du har erfarenhet av Reception&Växel och Helpdeskservice
• Är strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att hålla många bollar i luften
• Är en prestigelös lagspelare som gillar att ta ansvar och arbeta strukturerat
• Har öga för detaljer och älskar att ge det lilla extra för våra gäster
• Kommunikativ, flexibel och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik
• Har god datorvana (Office 365)
• Du pratar och skriver svenska obehindrat samt behärskar engelska
• B-körkort
Personliga egenskaper
• Prestigelös, ser vad som måste göras
• Initiativtagande och självgående
• Stor förmåga att hålla många bollar i luften på ett strukturerat sätt, förmågan att ligga steget före
• Du har lätt för att skapa goda relationer och trivs att jobba med människor
Vi erbjuder
• Ett roligt och varierande arbete i ett engagerat team
• Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget
• Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats med utvecklingsmöjligheter och en kultur där idéer och initiativ välkomnas.
Mer om tjänsten
Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Heltid 100%, arbetstid 7.30-16.30, några tillfällen per år kan kvällsarbete förekomma.
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Anette Ström på
[email protected]
För tjänsten kommer vi att genomföra drogtest på slutkandidat. Kandidaten kommer att informeras och efterfrågas om medgivande innan kontrollen görs. Observera att samtliga medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning inleds.
Ansökan
Låter det här som dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 12 januari 2026. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig – tillsammans skapar vi oförglömliga möten och event!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är ledande inom mat- och servicetjänster för bättre vardagsupplevelser inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, samt sin hållbara affärsmodell. Med sitt utbud av tjänster möter Sodexo vardagens utmaningar med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och alla som tar del av vår service, samt att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. Vårt syfte är att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Sodexo är medlem i CAC Next 20, Bloomberg France 40, CAC SBT 1.5, FTSE 4 Good och DJSI Index.