Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Reservdelssäljare - Fredheim Maskin AB
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Reservdelssäljare Orderadministratör
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker en serviceinriktad och affärsdriven reservdelssäljare med teknisk förståelse och intresse för maskiner. Som reservdelssäljare har du en viktig roll i att säkerställa en effektiv och strukturerad reservdels- och slitdelsförsäljning samt bidra till hög kundnöjdhet.

Du är en central kontaktpunkt för våra kunder och arbetar med både inkommande beställningar och proaktiv kundbearbetning. Du ansvarar för att rätt reservdel levereras i rätt tid och med rätt underlag. Rollen innebär ett nära samarbete med både svenska och norska kollegor.

Tjänsten är placerad i våra lokaler i Grums och det är en fast heltidsanställning. Vi erbjuder attraktiva förmåner och bra lön.

Arbetsuppgifter;

  • Försäljning av reservdelar och slitdelar 

  • Ta emot och hantera beställningar samt säkerställa korrekt kund-, leverans- och faktureringsinformation 

  • Identifiera rätt reservdel via sprängskisser och teknisk dokumentation 

  • Orderläggning och uppföljning i affärssystem och leverantörsflöden 

  • Boka och följa upp frakter samt ha dialog med kunder kring leveranstider 

  • Löpande kundkontakt och relationsbyggande arbete 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av

  • Teknisk förståelse och intresse för maskiner och komponenter 

  • Erfarenhet av försäljning och kundkontakt 

  • God administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt 

  • God datorvana och vana av att arbeta i Officepaketet 

  • Flytande kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska 

Det är meriterande om du har 

  • Erfarenhet från arbete med tunga fordon, entreprenad- eller industrimiljö 

  • Erfarenhet av reservdelshantering eller eftermarknad 

  • BE-körkort

  • Kunskaper att läsa el- och hydraulschema

  • Erfarenhet av arbete i Visma affärssystem

 

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

  • Kund- och serviceinriktad med god förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer, där du är lyhörd för kundens behov och trivs i dialog med människor.

  • Strukturerad och kommunikativ, där du arbetar självständigt, planerar ditt arbete effektivt och anpassar din kommunikation efter mottagare för att förmedla teknisk information på ett tydligt sätt.

Du är även en driven problemlösare som ser till att du kommer framåt i ditt arbete på ett effektivt sätt och hanterar situationer som kan kräva komplex problemlösning.

Om oss

Fredheim Maskin är en ledande leverantör av kross- och sorteringsverk samt stackläggare i Sverige och Norge. Fredheim säljer nytt, utför hyrköp, servar och reparerar samt levererar kundsupport. En stor betydande del av verksamheten är reservdelsförsäljningen. Med varumärken som Keestrack, Sandvik Mobile och Telestack är vi en framstående aktör på marknaden.

Företaget startades 2005 av bröderna Per & Svein Fredheim. Huvudkontoret i Norge ligger i Spydeberg där även huvudlager är beläget.

Fredheim Maskin har funnits i Sverige sedan 2009 och sitter numera i stora, fina och moderna lokaler utanför Grums på Nyängens industriområde. Strategiskt bra placerade nära europaväg E18/E45 där de delar sig.

Framtidstron är omfattande, vilket tydligt speglas i de betydande investeringar som har gjorts. Med ett tydligt hållbarhetstänk i utvecklingen av våra produkter gör det Fredheim till en arbetsplats där du inte bara bidrar till affärsframgång, utan också till en mer miljövänlig och hållbar framtid. Fredheim är inte bara ett stabilt företag med en stark ekonomisk grund, utan vi värderar också kompetenser som en trygg grund för vår framgång.

Fredheim Maskin är långt framme med nollutsläpps maskin ”ZERO”. De är helelektriska, samt har möjlighet att köra nätström, ström från en annan maskin eller med sparat elverk. 

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Daniel Wallström på 073 725 79 05.

Välkommen in med din ansökan.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-19
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Assistent Sekreterare Administratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ säljare Administrativ assistent Administrativ sekreterare
15 dec
Sales Support Säljkoordinator Orderkoordinator Orderadministratör Leveranskoordinator Säljsupportmedarbetare
17 dec
Kundansvarig Orderadministratör Kundtjänstmedarbetare
Idag