Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiansvarig & Office Manager till entreprenöriell miljö
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Chef Ekonom Ekonomikonsult Office Manager Ekonomiansvarig
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från redovisningsbyrå alternativt som ekonomiansvarig och arbetat från ax till limpa kanske detta är tjänsten för dig! SJR söker för kunds räkning en ekonomiansvarig med kontorsansvar till ett entreprenöriellt och mindre bolag med kontor på Avenyn, Göteborg. Detta är en rekrytering, vilket innebär att du blir direktanställd hos vår kund. Rollen är bred, operativ och central i organisationen där du arbetar nära VD och ägare. Det finns möjlighet till hybridarbete och flexibilitet. Här söker vi dig som trivs med att ha helhetsansvar, är prestigelös och gillar att vara den som får vardagen att fungera – både ekonomiskt och praktiskt. Om tjänsten I rollen som ekonomiansvarig är du ensam i ekonomifunktionen och ansvarar för hela ekonomiflödet för ett huvudbolag samt några mindre bolag. Du arbetar operativt med allt från löpande redovisning till bokslut och årsredovisning, och har löpande kontakt med bank, revisor och myndigheter. Ekonomiarbetet är navet i tjänsten och vi lägger stor vikt vid att du känner dig trygg i helheten. Utöver ekonomiansvaret är du en viktig supportfunktion för VD och medarbetare. Rollen kan beskrivas som ett “spindeln i nätet”-uppdrag där du ser till att både administration och kontor fungerar smidigt i vardagen. Arbetsmiljön är prestigelös, informell och präglas av direkt kommunikation och högt förtroende. Ansvarsområden Ekonomi (50%) • Löpande bokföring för ett bolag samt flera mindre bolag • Kund- och leverantörsfakturor inklusive periodiseringar • Betalningar, påminnelser och likviditetsuppföljning • Moms, AGI, periodisk sammanställning och deklarationer • Löner, kvitton, utlägg och traktamenten • Månadsbokslut med avstämningar • Årsbokslut och årsredovisning • Inkomstdeklarationer, K10 och kontrolluppgifter • Bonusberäkningar och ekonomisk uppföljning till VD • Rapportering till exempelvis Skatteverket, FORA och pensionsbolag Kontorsansvar och administrativt stöd (50%) • Ansvar för kontoret och den dagliga driften • Beställningar av kontorsmaterial och praktiska inköp • Kontakt med leverantörer, kunder och externa samarbetspartners • Stöd vid nyanställningar (utrustning, behörigheter, administration) • Hantering och arkivering av avtal, kundunderlag och dokumentation • Bokningar av konferens, aktiviteter och resor • Praktiskt stöd till konsulter och säljare i vardagen I rollen förekommer det ibland arbete utanför kontorstid. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en bred och praktisk bakgrund inom ekonomi och som är trygg med att arbeta självständigt med hela ekonomiprocessen. Du trivs i en roll där du får ta ansvar, lösa problem och stötta verksamheten där det behövs. Som person är du prestigelös, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du har lätt för att kommunicera, är rak och tydlig och trivs i en informell miljö. Du har inget emot att varva kvalificerat ekonomiarbete med mer praktiska uppgifter – tvärtom ser du det som en naturlig del av rollen. Vi ser gärna att du: • Är van vid att arbeta brett med redovisning och bokslut • Har god systemvana, gärna från Visma • Behärskar engelska obehindrat i tal och skrift Ansökan För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Dalevik. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan! #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-9.jpg

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-18
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bostadsförvaltare Fastighetsförvaltare
5 dec
Ledare Platschef Butikschef Filialchef Försäljningschef Försäljningsansvarig
Igår
Chef Ledare Platschef Områdeschef Divisionschef Operativ chef
10 dec