Vi söker en senior Logistikkoordinator till en internationell kund med kontor på Lindholmen. Uppdraget är på heltid under 12 månader och passar dig som är självgående, trygg i logistikprocesser och flöden samt har lätt för att snabbt sätta dig in i nya system och arbetssätt.
Om tjänsten
Som Logistikkoordinator arbetar du brett och operativt med att säkerställa effektiva och tillförlitliga leveranser genom hela logistikkedjan. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, och ställer höga krav på struktur, kommunikation och samarbetsförmåga. Du ingår i ett team om fem personer där alla har egna ansvarsområden, men där det täta samarbetet och den dagliga dialogen är en avgörande framgångsfaktor.
- Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:
- Ansvar för inköp och att säkerställa att kundorder levereras i rätt kvantitet och vid rätt tidpunkt
- Arbete med in- och utfasning av komponenter
- Dialog och slutförhandlingar med kund kring artiklar som nått end of life
- Säkerställande av korrekta priser, packinstruktioner och uppdateringar i nära samarbete med säljavdelningen
- Lagerstyrning och optimering av sortiment
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet från en liknande roll. Du har god systemvana och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Erfarenhet från fordonsbranschen är starkt meriterande.
Rollen passar dig som är driven och handlingskraftig och som trivs med att få saker att hända. Du arbetar gärna i en operativ och dynamisk miljö där dagarna kan variera och där flexibilitet är en naturlig del av arbetet. Du är en kommunikativ och prestigelös teamplayer som aktivt bidrar till ett gott samarbete, samtidigt som du vågar utmana befintliga arbetssätt och komma med förbättringsförslag och nya idéer.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-48.png