CivilingenjörTeknisk supportSupportingenjörCustomer Support EngineerTechnical Support Engineer
28 dagar kvar
Arbetsbeskrivning
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.
Din roll
I rollen som Customer Support Engineer kommer du att vara en del av eftermarknadssektionen In-Service Support inom Product Unit Anti-Ship Missiles. Sektionen är under massiv tillväxt och genomgår en spännande utvecklingsresa bland annat inom ramen för teknisk kundsupport. Som en del av denna utvecklingsresa söker vi nu en driven person att axla rollen som vår första Customer Support Engineer! Du kommer få vara med från starten i etablering av vår tekniska supportorganisation och dess förmåga samt skapa förutsättningar för långsiktiga och hållbara lösningar över tid.
Rollen är ny inom sektionen och därmed kommer den med stor sannolikt att utvecklas över tid, en utveckling som du själv kommer kunna vara med och forma! Oavsett kommer du få en nyckelroll för att hantera inkommande kundärenden och säkerställa att snabb hantering och feedback. Rollen syftar primärt till att möta kundens behov av vad som många gånger är avancerad teknisk support vilket över tid innebär att du själva kan vara med och ta fram svaren och besvara ärendet men i de fall detta inte är möjligt också säkerställa att rätt expertis kopplas in och avhjälper frågan. Oberoende av vilket får du vara med från start att bygga upp rutiner, arbetssätt och systematik från grunden med mycket god möjlighet att påverka!
Rollen kan komma att innebära resor i tjänsten, primärt inrikes men resor utomlands kan också förekomma över tid. Sektionen är en härlig sammansättning av individer och kompetenser där vi gemensamt som grupp försöker bidra till att lyfta varandra och stötta varandra i våra individuella utmaningar. Vi är inte rädda för att prova nya infallsvinklar och roller för nå progress och önskade resultat.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk support och ärendehantering. Du har stor ansvarskänsla, besitter ett lugn och är en problemlösare! Du gillar ordning och reda samt är duktig på att moderera komplexa frågeställningar och samtal. Vi tror du är nyfiken och gillar utmaningar samt arbetar bäst i en miljö där lösningen sällan är självklar och där du stimuleras av det okända samt att få vara med och påverka! Självklart besitter du god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska dels i tal, dels i skrift. Vi tror att du även bör ha en god teknisk förståelse och intresse för att trivas i tjänsten.
Erfarenhet från försvarsindustrin och/eller Försvarsmakten och tillhörande teknisk utrustning är meriterande men inget krav.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Upptäck oändliga möjligheter. Anta utmaningar, skapa smarta innovationer och uppgradera dina förmågor. Det här är en plats för kluriga tänkare, modiga pionjärer och alla däremellan. Tillsammans uppnår vi det extraordinära, var och en tar med sitt unika perspektiv. Varje bidrag räknas.
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 26,100 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.
Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här