Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kategori- och inköpskoordinator
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Inköpsassistent Inköpskoordinator
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Din nya roll 

Till vår kund inom detaljhandeln i Stockholm söker vi nu en strukturerad och driven Kategori- & Inköpskoordinator. I rollen arbetar du nära Kategori- & Inköpschef och har ett administrativt huvudansvar för sortimentet inom dina kategorier samt ett stöttande affärsansvar kopplat till strategi, genomförande, uppföljning och resultat.

Du är navet i det operativa inköps- och sortimentsarbetet och säkerställer att information, processer och flöden fungerar effektivt. Rollen innebär många kontaktytor internt och externt – mot leverantörer, lager, kundkontakt och interna team.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Stötta Kategori- & Inköpschef i kategoriprojekt, planer och uppföljning.

  • Administrativt ansvar för sortiment, artikelfiler, produktinformation, bilder och säkerhetsdatablad.

  • Ansvara för intranätinformation kopplat till sortiment och nyheter.

  • Hantera reklamationer och indragningar samt säkerställa korrekt informationsflöde.

  • Löpande kontakt med lager och logistikfunktioner.

  • Prisaviseringar: analys, administration och leverantörskontakt.

  • Administrativ avtalshantering i avtalshubb.

  • Delta i och följa upp leverantörsmöten.

  • Hantera löpande kampanjfrågor och sortimentsförändringar.

  • Bidra till utveckling och effektivisering av processer.

Företagspresentation

Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik.

Bra att känna till

Uppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Lön: Ca 34-38 000kr/mån Start: 2026-01-12 Slut: 2026-05-31, med möjlighet till förlängning I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, marknadsföring eller liknande.

  • Erfarenhet av operativt inköp, sortiments- eller kategorikoordinering.

  • Mycket goda kunskaper i MS Office samt god IT- och systemvana.

  • Erfarenhet av analys, förhandlingsunderlag och administrativ avtalshantering.

  • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vi erbjuder
  • Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension

  • Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)

  • Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst

  • Extra ersättning vid föräldraledighet

  • Företagshälsovård

  • Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef

  • Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling

Välkommen med din ansökan

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-18
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpschef Inköpskoordinator Administrativ assistent
Idag
Inköpare Platschef Projektchef Byggingenjör Projektinköpare
Idag