Din nya roll
Till vår kund inom detaljhandeln i Stockholm söker vi nu en strukturerad och driven Kategori- & Inköpskoordinator. I rollen arbetar du nära Kategori- & Inköpschef och har ett administrativt huvudansvar för sortimentet inom dina kategorier samt ett stöttande affärsansvar kopplat till strategi, genomförande, uppföljning och resultat.
Du är navet i det operativa inköps- och sortimentsarbetet och säkerställer att information, processer och flöden fungerar effektivt. Rollen innebär många kontaktytor internt och externt – mot leverantörer, lager, kundkontakt och interna team.
Exempel på arbetsuppgifter
Stötta Kategori- & Inköpschef i kategoriprojekt, planer och uppföljning.
Administrativt ansvar för sortiment, artikelfiler, produktinformation, bilder och säkerhetsdatablad.
Ansvara för intranätinformation kopplat till sortiment och nyheter.
Hantera reklamationer och indragningar samt säkerställa korrekt informationsflöde.
Löpande kontakt med lager och logistikfunktioner.
Prisaviseringar: analys, administration och leverantörskontakt.
Administrativ avtalshantering i avtalshubb.
Delta i och följa upp leverantörsmöten.
Hantera löpande kampanjfrågor och sortimentsförändringar.
Bidra till utveckling och effektivisering av processer.
Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik.
Bra att känna tillUppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Lön: Ca 34-38 000kr/mån Start: 2026-01-12 Slut: 2026-05-31, med möjlighet till förlängning I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver duEftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, marknadsföring eller liknande.
Erfarenhet av operativt inköp, sortiments- eller kategorikoordinering.
Mycket goda kunskaper i MS Office samt god IT- och systemvana.
Erfarenhet av analys, förhandlingsunderlag och administrativ avtalshantering.
Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension
Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)
Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst
Extra ersättning vid föräldraledighet
Företagshälsovård
Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef
Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling
Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.