Vår sektion ansvarar för hemtjänst samt larmmottagning och riktar sig i huvudsak till kommunens seniorer. I sektionen ingår 8 hemtjänstgrupper samt arbetsgrupperna Trygghetsteam, Nattpatrull och vår Planeringscentral. Vi är 160 kunniga och drivna medarbetare som dagligen driver verksamheten med stort engagemang och hjärta. Ledningsgruppen för sektionen består av sektionschefen, enhetscheferna och administratör. Som administratör sitter du tillsammans med enhetschefer och administratör på Vårdnavet, där också de flesta medarbetare utgår ifrån. Vårdnavet har en bra strategisk placering i Tranås med en trivsam innemiljö.
Uppdraget som administratör är stimulerande och varierande och passar dig som trivs i en händelserik miljö där du får ställas inför olika utmaningar som ställer krav på din kreativa förmåga. Vi är ett sammansvetsat team som hjälps åt och värdesätter en god arbetsmiljö.
Välkommen till ett spännande uppdrag där du får vara med och påverka dagligen!
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör utgör du en serviceinriktad stödfunktion för våra chefer inom hemtjänsten i arbetsuppgifter som dokumenthantering, ekonomi- och personaladministration samt bemanning och schemaläggning.
Du har en aktiv roll i att omvärldsbevaka och utveckla arbetssätt inom ditt ansvarsområde och bidra med idéer som utvecklar medarbetare och verksamhet.
Du har ett stort ansvar för introduktion av nyanställda medarbetare, vikarier och elever.
Du spelar en central roll i mötet med verksamhetens alla medarbetare och besökare där ditt goda bemötande och service är en viktig del i dessa möten.
Du är en del i en verksamhet som kännetecknas av tillit och ansvar.
Verksamhetens är sådan att intensiteten varierar, ibland är arbetsbelastningen hög och du både trivs i den variationen och kan disponera din tid på ett flexibelt sätt utifrån dessa svängningar.
Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett meningsfullt arbete där struktur, service och utveckling står i fokus.
KVAILFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration, exempelvis inom ekonomi.
Tidigare arbete inom socialtjänst eller liknande verksamhet är meriterande.
Du behöver ha god kunskap om schemaläggning och vara väl förtrogen med Heroma eller annat motsvarande lönesystem.
I verksamheten använder vi oss av planeringsverktyget TES och det är därför meriterande om du har kunskap inom det.
Vi ser det även meriterande om du har kunskap inom vårat dokumentationssystem Combine samt erfarenhet av fakturahantering då det ingår i tjänstens arbetsuppgifter.
För att trivas i denna roll tror vi dessutom att du är:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100 %.
Tillträde efter överenskommelse.
LÖN OCH FÖRMÅNER
I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning.
Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR.
OM FÖRVALTNINGEN
Vård och omsorgsförvaltningen arbetar med människor genom livets alla delar och skapar bättre förutsättningar för människors livskvalité.
Förvaltningen består av hemtjänst, särskilt boende, stöd och omsorg, myndighetsarbete för äldre och funktionsnedsatta, bemanning, samt kommunal hälso- och sjukvård.
Som en del av förvaltningen får du vara med och göra Tranås bättre för våra kommuninvånare genom att ge stöd i deras vardag.
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter.
Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Intervjuer planeras att hållas 19, 21, 22 och 28 januari.
Varmt välkommen med din ansökan!