Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Team Manager Support
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Chef Ledare Support Team Manager Kundtjänstmedarbetare
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om oss

Nordic Travel Clearing AB är ett fintech-bolag och en ledande expert på reseadministration. Vi levererar digitala betalningslösningar som sänker kostnaderna för alla parter i en affärsresa.

Vi är idag den enda betalningslösningen på den svenska marknaden där reseleverantörer, såsom hotell, hyrbilar och taxi, kan debitera resenärernas företagskonton med korrekt moms och kompletta bokföringsreferenser. Företagens attesterings- och bokföringsrutiner blir effektivare samtidigt som resenären kan resa kvittofritt utan att använda ett betalkort för att betala för exempelvis logi och taxiresa. Nordic Travel Clearing är sedan 2023 en del av Nordtech Group och vi befinner oss i en fas av spännande tillväxt och utveckling. Vi har sett en ökad efterfrågan på våra tjänster och en snabb utveckling inom branschen för reseadministration. För att ta nästa steg i vår resa söker vi nu en Team Manager som vill leda en grupp på cirka 8–10 Support Specialists och vara en viktig del av hur vi bygger vår supportorganisation med stolthet, struktur och genuin omtanke.

Om rollen

Som Team Manager är du både operativ i vår kundsupport samt närmaste ledare för ditt team och ansvarar för att skapa en tydlig riktning, högkvalitativt servicearbete och stark teamkänsla. Du coachar medarbetare, följer upp mål och kvalitet, prioriterar det dagliga arbetet och bidrar till utvecklingen av våra processer och rutiner.

Dina ansvarsområden inkluderar
  • Säkerställa bemanning, arbetsfördelning och efterlevnad

  • Följa upp kvalitet i kundärenden och driva förbättringar

  • Uppdatera och utveckla rutiner och arbetssätt

  • Vara delaktig i det operativa via egna kundärenden för att fullt ut förstå ditt teams vardag och stötta i komplexa ärenden.

  • Skapa en positiv, trygg och professionell teamkultur

  • Driva och leda förbättringsarbete

Vi tror att du har
  • Erfarenhet från kundservice/support

  • Någon form av ledarerfarenhet - formellt eller informellt

  • God kommunikativ förmåga och trygghet i att ge feedback

  • Förmåga att skapa struktur och prioritera i en miljö med högt tempo

  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande: erfarenhet av resebranschen eller betalflöden.

För att trivas hos oss och i rollen tror vi att du

Tycker om att leda människor och bygga teamkänsla, samt att du ständigt söker efter förbättringar i arbetet. I grunden är du lösningsorienterad, prestigelös och strukturerad, och du trivs i en miljö där högt tempo, ansvar och samarbete går hand i hand. Du ser också ett stort värde i att vara del av ett team som stöttar, peppar och lär av varandra.

Vi erbjuder dig
  • En växande organisation där du gör stor skillnad

  • Stort utrymme att påverka arbetssätt och utveckling

  • Värme, kunniga kollegor och en kultur där vi hjälps åt

  • Hybridarbete och trygga anställningsvillkor

  • Hälsobesök, friskvård och träningsmöjligheter på arbetstid

Låter det här som någonting för dig?

Skicka din ansökan och svara på våra urvalsfrågor kring varför rollen känns rätt för dig. Vi intervjuar löpande!

I denna rekryteringsprocess tillämpar vi psykometriska tester från Alva Labs. Anledningen till det är för att säkerställa att vi ger dig, och andra kandidater, en rättvis chans att visa sin lämplighet för rollen :) Placeringsort för rollen är vårt huvudkontor i Halmstad, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1
Hemsida Länk