Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Säljadministratör
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Sälj Ekonom Säljassistent Administratör Säljadministratör
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad administratör med erfarenhet från en bred administrativ roll som trivs med variation i ditt arbete? Vi söker nu en säljadministratör till vårt team.

Om EHL Prolist AB

EHL Prolist AB är en del av EHL Profiles Group – en av Nordeuropas största tillverkare av listverk. Sedan starten 2011 har vi haft en tydlig ambition: att erbjuda svensk bygghandel högkvalitativa produkter, pålitliga leveranser och personlig service. I dag arbetar vi från vårt moderna distributionslager i Forneby, Möklinta, strategiskt placerat för att effektivt leverera listverk till kunder över hela landet. Vi samarbetar nära våra fabriker i Sverige, Estland och Polen.

Hos oss möts du av ett engagerat team på cirka 25 personer, en familjär kultur och korta beslutsvägar. Vi värdesätter samarbete, ansvar och att alltid ligga steget före – både i kunddialogen och i våra interna processer. Hållbarhet är en självklar del av vårt arbete, och vi erbjuder certifierade och miljöanpassade produkter.

Om rollen

Som Säljadministratör får du en viktig och central funktion i företaget. Du säkerställer att masterdata, produktinformation och administrativa processer håller hög kvalitet och du stöttar sälj, marknad och ekonomi i det dagliga arbetet. Rollen är bred, varierad och innebär många kontaktytor. Du kommer stötta och vara involverad i flera olika delar av verksamheten, exempelvis:

  • Administrera och uppdatera masterdata internt och externt
  • Hantera artikelregister och prislistor i vårt affärssystem Dynamics 365 Business Central samt uppdateringar i MediaCentral, SCDP, Byggvarubedömningen och eBVD
  • Uppdatera tryckta prislistor, broschyrer och produktmaterial
  • Administrera och uppdatera företagets hemsida samt publicera enklare innehåll i sociala medier
  • Stötta innesälj med orderläggning och offerter vid behov
  • Ge administrativt stöd till sälj, marknad och ekonomi
  • Utföra fakturering

Vi söker dig som

  • har erfarenhet av administrativt arbete och systemstöd
  • har ett strukturerat, noggrant och lösningsorienterat arbetssätt med god analytisk förmåga, och trivs i en roll med varierande uppgifter
  • är kommunikativ och serviceinriktad och trivs med många kontaktytor
  • kommunicerar svenska väl i tal och skrift
  • har goda kunskaper i Excel/Office, gärna med erfarenhet av pivot-tabeller och funktioner
  • har god systemvana och lätt för att lära nya digitala verktyg

Meriterande är erfarenhet av

  • produktkunskap om listverk eller byggvaror
  • arbete i Dynamics 365 Business Central
  • artikelhantering i Finfo

Övrig information

Anställning: Tillsvidare

Omfattning: Heltid, eller enligt överenskommelse

Lön: Enligt överenskommelse

Tillträde: Enligt överenskommelse

Placering: Forneby, Möklinta. Möjlighet till delvis distansarbete kan ordnas efter överenskommelse

Rapporterar till: Innesäljschef

Ansökan

Skicka CV och ett personligt brev senast den 14 januari 2026 till [email protected].

Märk ansökan ”Säljadministratör”. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Linnea Funk, Innesäljschef, på 0224‑799 313 eller [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1
Hemsida Länk

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov
Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Sälj Ekonom Support Koordinator Customer Support Kundtjänstmedarbetare Backoffice medarbetare
Igår