Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Exportspeditör
Skicka ansökan 169 dagar kvar
Exportspeditör
169 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Din nya roll 

Vi söker en exportspeditör till vår kund i Finspång! 

Som exportspeditör ansvarar du för specifika exportflöden från start till mål. Arbetet innebär daglig kontakt med externa parter såsom leverantörer, transportörer och kundrepresentanter, samt ett nära samarbete med interna funktioner som projektledare, inköp, materialkoordinering och internlogistik.

I denna roll får du arbeta nära både kunder, leverantörer och interna funktioner – i ett högt tempo där kvalitet, samarbete och utveckling står i fokus. Rollen är varierad och passar dig som trivs i en operativ miljö där ingen dag är den andra lik.

Dina ansvarsområden

  • Skapa och hantera transport- och exportdokument

  • Upphandling, bokning och uppföljning av transporter

  • Leverantörs- och transportörskontakter

  • Leveransbevakning och hantering av avvikelser

  • Utfärda anmodan för sändningar

  • Utfärda export- och tullhandlingar

  • Kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor

  • Hantera transportreklamationer

  • Aktivt bidra till utveckling och digitalisering av transport- och tullprocesser

Här blir du en del av ett engagerat team som hanterar komplexa exportflöden världen över. Du får ett tydligt ansvar för transportrelaterade frågor och möjlighet att påverka, förbättra och digitalisera arbetssätt inom transport och tull.

Företagspresentation

Vår kund är en ledande aktör inom industriproduktion som drivs av innovation och nytänkande. Här är lagkänsla och samarbete centralt, och mångfald ses som en nyckel till framgång. På huvudkontoret och i deras globala team får du möjlighet att arbeta med banbrytande tekniska lösningar och projekt som påverkar både branschen och samhället. Här värdesätts engagemang, kreativitet och kompetens – och varje medarbetares bidrag spelar roll.

Bra att känna till

Uppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: I början av januari. Slut: Initialt 6 månader, med möjlighet till förlängning I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du
  • Relevant högskoleutbildning och/eller flerårig erfarenhet inom logistik, import/export

  • God erfarenhet av internationella transporter, tullfrågor och gärna avtalsskrivning

  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

  • ana av att arbeta i Microsoft Office och gärna SAP

  • Meriterande: Ytterligare språkkunskaper såsom spanska, tyska eller ryska.

Vi erbjuder
  • Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension

  • Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)

  • Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst

  • Extra ersättning vid föräldraledighet

  • Företagshälsovård

  • Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef

  • Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling

Välkommen med din ansökan

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-15
Antal platser 1