Ansök idag. Kollegor imorgon.
Beskrivning
Det Ă€r inte ofta vi rekryterar till Demensteamet men nu Ă€r det dags! TvĂ„ av vĂ„ra kollegor kommer tyvĂ€rr att sluta pĂ„ grund av flytt och pension och dĂ€rför söker vi dig som Ă€r undersköterska och som vill arbeta i ett team dĂ€r omtanke, nyfikenhet och trygghet ligger i hjĂ€rtat av allt vi gör â€ïž
Demensteamet arbetar, likt hemtjÀnsten, i brukarens egna hem men har utökad kunskap inom omrÄdet demens.
Vad erbjuder vi?
Ett varmt och engagerat team dÀr alla stöttar varandra
Möjlighet att arbeta nÀra bÄde brukare och anhöriga
Tid för professionellt bemötande och ett arbetssÀtt som utgÄr frÄn personcentrerad omvÄrdnad
Kompetensutveckling och handledning inom demensomrÄdet
Flexibilitet och en arbetsmiljö dÀr du blir sedd, hörd och uppskattad
Arbetsuppgifter
Personer med demenssjukdom behöver bemötas pÄ ett sÀtt som gör att de kÀnner sig sedda för den individ de fortfarande Àr och som undersköterska i Demensteamet arbetar du med att skapa trygghet och meningsfullhet i vardagen för vÄra brukare.
Du Àr en trygg guide nÀr minnen sviktar, ett stöd i oroliga stunder och en glÀdjekÀlla nÀr vardagen behöver lysas upp. Tillsammans med teamet arbetar du med individanpassade insatser i hemmet och bidrar till ökad livskvalitet för bÄde brukare och anhöriga.
Kvalifikationer
- Undersköterskeutbildning
- Yrkesbevis
- Körkort B
- Erfarenhet av arbete inom Àldreomsorg och gÀrna inom demensvÄrd
- Goda kunskaper i tal och skrift pÄ svenska
- TillrÀckliga datakunskaper för uppdraget. All dokumentation sker digitalt.
FörmÄgor och fÀrdigheter
Vi vill ge bÀsta tÀnkbara demensvÄrd och vÀrderar personlig lÀmplighet för uppdraget vÀldigt högt.
Du Àr en person som ser mÀnniskan bakom sjukdomen och har förmÄga att se och tolka vilka resurser personen du möter har. Du kan skapa trygghet och stötta personen för att kunna bibehÄlla aktiviteter för en meningsfull vardag.
Du lyssnar, bekrĂ€ftar och bygger relationer. Du vet att smĂ„ stunder â ett leende, ett minne, en hand att hĂ„lla i â kan förĂ€ndra hela dagen för nĂ„gon.
Socialförvaltningen
Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att vÄra invÄnare fÄr det stöd och den hjÀlp som de har rÀtt till. Förvaltningen verkar under socialnÀmnden och ansvarar för vÄrd och omsorg om Àldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsÀttning samt stöd, rÄdgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete Àr reglerat av lagar och förordningar, dÄ framför allt SocialtjÀnstlagen (SoL), HÀlso- och sjukvÄrdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Mora kommun
Mora kommun Àr alla vi som jobbar hÀr. För oss Àr det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vÄr egen och andras arbetssituation. NÀr vi möter utmaningar och nya förutsÀttningar gör vi det med ett positivt förhÄllningssÀtt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss nÀr vi vÀxer som mÀnniskor och kommun. Idag och imorgon. LÀs mer om oss hÀr: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/
Om du Àr eller tidigare har varit anstÀlld i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser frÄn din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anstÀllning.
Vi vÀrnar om din integritet, lÀs mer om vÄr behandling av personuppgifter hÀr: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjÀlp i samband med denna annons.