Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Key Account Manager
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Chef Säljansvarig Account Manager Key Account Manager
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Key Account Manager till Nobina Care

Vill du vara spindeln i nätet i en verksamhet som gör skillnad och samtidigt driva affärer, relationer och utveckling?

Nu söker vi en Key Account Manager till Nobina Care, affärsområde Syd.

Vi är marknadsledande inom omsorgsresor i Sverige och har ambitionen att bli föredragen samarbetspartner i Norden. Hos oss blir du en nyckelperson i en verksamhet i stark utvecklingsfas, med stora möjligheter att påverka riktningen framåt.

Om rollen

Som Key Account Manager har du, tillsammans med affärsområdeschefen, övergripande ansvar för verksamhetens avtal och affärer. Det innebär såväl förvaltning och utveckling av befintliga avtal och affärsrelationer som marknadsbevakning och utveckling av nya affärsmöjligheter. Självklart kommer du också ha en central roll i allt anbudsarbete.

Du företräder dina avtal internt och är, tillsammans med affärsområdeschefen, ansiktet utåt gentemot våra beställare/uppdragsgivare.

Rollen innebär nära samarbete med affärsområdeschefen och du ingår i ledningsgruppen för Nobina Care Syd.

Tjänsten är placerad i Skåne där vi har kontor på sju orter. Föredragen placering är Malmö men det kan diskuteras.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

I rollen som Key Account Manager är du navet mellan beställare, affärsområdeschef och interna funktioner. Du ansvarar för att förvalta och utveckla befintliga avtal, säkerställa att leveransen följer avtalsvillkor och att resultaten når upp till anbudsantaganden. Med ett datadrivet arbetssätt följer du nyckeltal, driver förbättringar och identifierar nya affärsmöjligheter under hela avtalets livscykel.

  • Säkerställa att avtal levererar resultat i linje med anbudsantaganden
  • Sätta upp och följa upp aktivitetsplaner under avtalens livscykel
  • Samordna och utveckla affären i respektive kontrakt
  • Följa upp att kontraktens avtalsvillkor uppfylls (av båda parter)
  • Vara huvudkontaktperson gentemot beställare/uppdragsgivare
  • Driva påverkans- och utvecklingsarbete tillsammans med affärsområdeschef och marknadsfunktion

Vem vi söker

Vi söker dig som trivs i en kontraktsdriven miljö där du kombinerar affärsmannaskap med relationsbyggande. Du är trygg i dialogen med beställare, van att förhandla och samtidigt skicklig på att skapa intern samsyn och få saker att hända i tvärfunktionella samarbeten. Du arbetar strukturerat, håller helhetsperspektivet och har en tydlig vilja att utveckla hållbara affärer som gynnar alla parter.

  • Civilekonomutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst 4 års erfarenhet av kontraktsstyrda affärer, antingen som KAM/säljansvarig eller på köparsidan.
  • Vana av kundkontakt och att bygga långsiktiga relationer samt förhandlingsvana
  • Hög samverkansförmåga och starkt kommersiellt driv med helhetssyn
  • God datorvana
  • God svenska och engelska i tal och skrift samt god presentationsvana
  • Meriterande är erfarenhet av affärsavtal och juridik samt erfarenhet från omsorg, offentlig upphandling och/eller transportbranschen.

För att trivas i rollen är du självgående, ansvarstagande och resultatinriktad med god struktur och helhetssyn. Du bygger starka relationer internt och externt, kommunicerar professionellt på olika nivåer och behåller lugnet även under press. Du är dessutom kreativ och lösningsorienterad, trivs i tvärfunktionella samarbeten och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, med god presentationsvana.

Om Nobina Care

Nobina Care är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Nobina Care arbetar med särskild kollektivtrafik vilket innebär färdtjänst, sjukresor och skolresor men även andra typer av samhällskritiska resor och utför varje år cirka 1,7 miljoner personresor, på uppdrag av kommuner och regioner. Verksamheten finns representerad i bland annat Stockholm, Västra Götaland och Skåne.

Nobina Care har en viktig samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. Genom trygga, tillgängliga och anpassade omsorgsresor bidrar Nobina Care varje dag till ett mer inkluderande samhälle, där fler människor ges möjlighet att delta i samhället på lika villkor.

Varför Nobina Care?  

På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation.

Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att bli en del av Nobina!  

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-12
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Fältsäljare B2C säljare Juniorsäljare
10 dec
Ledare Säljare Platschef Arbetschef Gruppledare
Idag
Chef Säljare Head of Sales Sales Executive Account Manager Key Account Manager Business Development Manager
10 dec