Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Socialförvaltningen - Personlig assistans
Skicka ansökan 51 dagar kvar
Ekonom Administratör Löneadministratör
51 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Placering: Administratör inom avdelning funktionsstöd - Socialförvaltningen Vi är Varbergs kommun, arbetsgivaren som ser möjligheterna i dig. Här får du göra skillnad, både för andra och för dig själv. Vi drivs av idén om att förenkla människors vardag och förverkliga deras drömmar. Det gör vi med hjälp av kunskap, nytänkande mod och framåtanda. Välkommen att bidra i arbetet mot vår vision – att bli västkustens kreativa mittpunkt. Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd, omsorg och hjälp till människor i olika skeden av livet. Vi arbetar utifrån individens behov och erbjuder insatser som bygger på flera lagar, bland annat socialtjänstlagen (SoL), lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och hälso- och sjukvårdslagen. Det kan handla om att ge äldre en trygg och meningsfull vardag, stödja personer med funktionsnedsättning eller finnas där för barn, ungdomar och vuxna i utsatta livssituationer. Hos oss möter du varje individ med respekt och professionalism. Vi samarbetar över yrkesgränser – både inom vår egen förvaltning, med andra delar av kommunen och med externa aktörer. För att säkerställa kvalitet och utveckling arbetar vi aktivt med uppföljning, förbättringsarbete och digitalisering. Här gör du verklig skillnad – varje dag. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett administrativt uppdrag där struktur, service och samarbete står i centrum? Nu söker vi en administratör som trivs i en dynamisk vardag och vill bidra till ett effektivt och professionellt stöd i verksamheten. Som administratör arbetar du med att ge administrativt stöd till socialförvaltningens olika verksamheter. Det innebär exempelvis att hantera inkommande ärenden, uppdatera system och dokumentation, samt att vara ett viktigt stöd för både chefer och kollegor. I rollen kan bland annat ingå att: - Utföra administrativa uppgifter kopplade till personal, ekonomi och verksamhetssystem - Planera och boka möten, ta fram underlag och följa upp beslut - Ha kontakt med medborgare, andra förvaltningar och myndigheter - Arbeta i digitala stödsystem och följa gällande rutiner Arbetsuppgifterna kan varierar, men gemensamt är att du bidrar till ordning, struktur och god service i organisationen. KVALIFIKATIONER Du är noggrann, serviceinriktad och trivs i en roll där du får arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och är bra på att skapa goda relationer både internt och externt. Vi ser också att du har: - Gymnasieutbildning med tydlig administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska - God datorvana och erfarenhet av arbete i olika digitala system Vill du vara med och bidra till en välfungerande verksamhet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Då hoppas vi att du söker tjänsten. ÖVRIGT Varbergs kommun välkomnar mångfald och ser olikheter som en styrka, vi hoppas att du som söker kan bidra med din bakgrund och kompetens. Välkommen att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på: https://varberg.se/jobb-och-foretagande/jobb-praktik-och-ideellt-arbete/till-dig-som-ska-borja-hos-oss Innan anställning hos oss behöver du visa att du har rätt att arbeta i Sverige enlig utlänningsförordningen. Det görs genom att styrka medborgarskap i EU/EES eller Schweiz, eller genom att visa upp ett arbetstillstånd eller undantag från det.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-11
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov
Administratör Mätvärdesoperatör Systemadministratör
25 nov