Har du erfarenhet av kundnära teknisk support och drivs av att leverera högklassig support?
Vill du ta nästa steg i karriären och bli en del av ett bolag i en spännande expansionsfas?
Då kan rollen som Teknisk Support på Aprilice vara något för dig!
Om Aprilice
Aprilice är en solcellsplattform som räknas som en av Nordens största solcellsbolag.
Bolaget har sedan 2012 haft en stark tillväxt och har idag en mycket god lönsamhet.
I en framtidsbransch som leds av teknikutveckling har Aprilice tre hörnstenar: miljö, hållbarhet och innovation.
Aprilice vision är att påskynda övergången till ren förnybar solenergi genom att hjälpa sina kunder att växa snabbare.
Om tjänsten som Teknisk Support
Som Teknisk Support på Aprilice blir du den en nyckelperson som ansvarar för att ta emot och hantera tekniska ärenden från kunder och installatörer via telefon, e-post och digitala plattformar.
Du ger även teknisk support till interna funktioner, såsom kundtjänst och säljteam och vägleder installatörer på distans i pågående projekt.
De vanligaste ärendena rör växelriktare, batterilagring, smartmätare och solcellsanläggningar, ofta kopplat till felkoder och kommunikationsproblem.
Arbete omfattar därtill hantering av reklamationer. I rollen samarbetar du nära dina kollegor i Aprilice kundtjänstteam.
Teamet genomsyras, likt Aprilice i stort, av en positiv och familjär anda där samarbete och utveckling värdesätts.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera reklamationer och återkommande tekniska problem.
Om dig
För att lyckas i rollen som Teknisk Support har du några års arbetslivserfarenhet av en kundnära roll inom teknisk support, gärna inom B2B och/eller med koppling till solenergi eller andra elnära branscher.
Du har en teknisk förståelse för växelriktare och/eller batterilagring samt god förmåga att självständigt felsöka, driva och följa upp ärenden från start till mål.
Har du en teknisk utbildning inom solenergi, elteknik eller liknande, och/eller erfarenhet från tillverkare eller som installatör, ses det som meriterande.
Vidare behärskar du svenska och engelska flytande.
Som person ser vi att du har en hög social förmåga och är bekväm i dialoger med såväl externa som interna aktörer.
Du är serviceminded, med ett kundfokuserat förhållningssätt och är mån om att leverera högklassig service och skapa förtroendefulla relationer.
Samtidigt är du flexibel och lösningsorienterad och trivs i att arbeta i en snabbväxande och föränderlig miljö.
Viktigt för tjänsten är:
Flytande språkkunskaper i engelska och svenska.
Meriterande för tjänsten är:
Övrigt
Start:
Enligt överenskommelse.
Urvalsprocessen för den här rollen kommer påbörjas under januari 2026.
Omfattning:
Heltid, 100%.
Placering:
Stockholm.
Lön:
Enligt överenskommelse.
Finner du rollen som Teknisk Support till Aprilice intressant?
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi ser fram emot att höra från dig!