Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Hästhagsskolan är en nyrenoverad F-9 skola, med en planerad kapacitet på ca 900 elever, som är belägen i Farsta, i direkt närhet till centrum, kommunikationer och grönområden.
Vår anpassade grundskola är en växande verksamhet med idag 37 elever från F-9. Under vårterminen 2026 kommer en av våra lärare studera och behöver då tillsätta en vikarierade lärartjänst till våra yngsta elever.
Vi samarbetar med övriga skolor i Farsta, för en likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi vill att vår skola ska vara den bästa och naturliga valet för alla barn och unga som bor i vårt närområde och den bästa skolan för alla elever som går här.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en skola med nyrenoverade och nybyggda lokaler. Du kommer att mötas av kompetent personal med ett stort engagemang för vår elevgrupp. Att lära nytt och utveckla, både sig själv och sin undervisning, är eftersträvansvärt och ingår i skolans systematiska kvalitetsarbete.
Här äter du pedagogisk lunch med eleverna och den är då gratis.
Din roll
Då vår verksamhet är växande söker vi dig som har ett brinnande intresse för att utveckla verksamheter tillsammans med kollegor. Du ser utmaningar som inspirerande och besitter ett kreativt nytänkande.
Vi söker dig som vill vara med att fortsätta utveckla samt förädla vår redan fantastiska anpassade grundskola och som känner att du kan bidra med erfarenhet och vara ledande och delaktig i elevernas utveckling.
Ditt huvudsakliga uppdrag som vikarierande lärare i anpassad grundskola blir att undervisa elever både inom ämnen och ämnesområden.
För oss är det självklart att arbeta i team och detta medför att du tillsammans med övriga lärare och elevassistenter förväntas samverka för att bidra till att eleverna ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling under hela sin dag här på skolan.
Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål både kunskapsmässigt och socialt.
I ditt uppdrag som vikarierande lärare i anpassad grundskola förväntas du föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa.
I ditt uppdrag ingår även att följa upp och bedöma elevernas lärande och utveckling enligt MIRA.
Din kompetens och erfarenhet
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.
Du ska ha lärarlegitimation
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat i anpassad grundskola
Du ska ha kunskap om tydliggörande pedagogik
Det är meriterande om du kan TAKK
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.