Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Application Consultant HRM
Skicka ansökan 37 dagar kvar
Rådgivare Utbildare HR-konsult Applikationskonsult
37 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

AI förändrar hur vi arbetar, tänker och tar beslut. Men teknik i sig löser ingenting - det är först när människor förstår och använder den som verklig förändring sker. Därför söker vi dig som vill kombinera systemförståelse med mänsklig nyfikenhet - och bli länken mellan tekniken och verkligheten i våra kunders arbetsvardag. Rollen som Application Consultant HRM är för dig som gillar struktur, ser helheten och är nyfiken på framtidens möjligheter. ARBETSUPPGIFTER I rollen som konsult  arbetar du med att implementera Konteks HRM-system utifrån varje kunds unika förutsättningar, kollektivavtal och behov.  I rollen blir du både rådgivare, utbildare och teknisk guide - med målet att användarna ska förstå, känna sig trygga i och trivas med sina nya systemlösningar. Eftersom våra kunder har olika behov innebär det att din roll kan se olika ut från uppdrag till uppdrag. I vissa projekt är du involverad i många moment och driver arbetet nära kund, medan du i andra fungerar mer som ett stöd i specifika delar. Du jobbar med flera kundprojekt parallellt och projektens längd varierar upp till 4 månader.  Utöver nya implementationer arbetar du även löpande med konsultationer hos befintliga kunder. Det kan handla om allt från mindre justeringar till att införa nya funktioner. Och har du idéer på förbättringar? Bra! För du är med och utvecklar inte bara kundernas vardag, utan också vår egen. Du arbetar nära ditt team och utvecklas tillsammans med 12 erfarna kollegor som stöttar varandra och delar kunskap. Här är det prestigelöst, lärorikt och roligt - och du får möjlighet att påverka både kundernas och våra egna processer. Rollen är placerad i Ljungby och Göteborg. KVALIFIKATIONER Du kanske inte har alla svar, men du gillar att ställa rätt frågor. Du är nyfiken, lösningsorienterad och trivs lika bra i kunddialoger som i att felsöka systemflöden. Teknik lockar dig särskilt när den gör människors vardag enklare. Vi tror att du har några års erfarenhet av roller där du arbetat nära både system och användare. Har du jobbat med HRM- eller liknande system tidigare är det fördelaktigt, men inget måste. Det viktiga är att du har god systemförståelse, gillar digitala verktyg och är intresserad av hur teknik, AI och automatisering kan skapa smartare arbetssätt. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt på både svenska och engelska. Erfarenhet inom löneområdet, integrationer, tekniska implementationer eller att utbilda andra ser vi som värdefullt - men viktigast är din vilja att lära, förbättra och bidra tillsammans med oss. Känner du att det låter som du? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan genom att dela ditt CV och svara på frågor i ansökningsprocessen. Urval och intervjuer sker efter att ansökningstiden gått ut.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroller på slutkandidater i samarbete med SRI. Detta görs alltid med transparens och i dialog med dig som kandidat. ÖVRIGT Visma HRM Sverige samlar produkterna Kontek och Agda med över 300 engagerade medarbetare som utvecklar Sveriges ledande systemlösningar inom Lön & HR. Vi värdesätter innovation, teamwork och kontinuerligt lärande, och erbjuder frihet under ansvar i en flexibel arbetsvardag både på kontor och på distans. Vi finns på flera orter, bland annat Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ljungby och Växjö. Som en del av den internationella Visma-koncernen får du stora utvecklingsmöjligheter, ett starkt nätverk och konkurrenskraftiga förmåner. Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera sätt under året.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-05
Antal platser 1