Vi söker en Kvalitetssamordnare till en myndighet inom trafik.
Detta är ett konsultuppdrag. Stationeringsort är Stockholm.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Rollen innebär att stödja programmets kvalitetssamordnare och säkerställa att kvalitetskrav och rutiner följs i programmet och de ingående projekten. Uppdraget omfattar både planering, uppföljning och kommunikation kring kvalitetsfrågor samt stöd vid revisioner, kravställning och dokumentation.
Arbetsuppgifter
Hålla kvalitetplaner för program/projekt/delportfölj uppdaterade.
Planera, genomföra och följa upp leverantörs-/entreprenörsrevisioner och processuppföljning.
Kommunicera kvalitetsförutsättningar internt och externt.
Delta i program- och projektmöten samt risk- och tidplansarbete med fokus på kvalitet.
Upprätta och stödja tillämpning av rutiner, riktlinjer, mallar och verktyg inom kvalitetsområdet.
Granska program-/projektdokumentation och entreprenörers slutdokumentation.
Bistå vid kravställning, upphandlingar och utvärdering av anbud.
Följa upp kvalitetsarbete och avtal samt analysera avvikelser och föreslå förbättringar.
Rapportera till kvalitetssamordnaren och kommunicera med programmet, ingående projekt och andra program/projekt.
Krav (OBS, obligatoriska)
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Högskoleexamen inom relevant område (exempelvis ingenjör, ekonom eller naturvetare) (minst 180hp). Arbetslivserfarenhet som kvalitetsresurs inom infrastruktur och/eller anläggning minst 4 år. Arbetslivserfarenhet av revisionsarbete och kvalitetsgranskning från minst ett uppdrag. Arbetslivserfarenhet från genomförandeskede av infrastruktur och/eller anläggningsprojekt, från minst ett uppdrag hos beställare eller entreprenör. Arbetslivserfarenhet från infrastruktur och/eller anläggningsprojekt, från minst ett uppdrag som beställare.
Meriterande
Arbetslivserfarenhet från infrastruktur och/eller anläggningsprojekt, från minst ett uppdrag som entreprenör. Dokumenterad utbildning i kvalitetsledningssystem. Arbetslivserfarenhet av upphandling och entreprenadjuridik (AB/ABT enligt LOU/LUF) från minst ett uppdrag.
Personliga egenskaper Goda kunskaper i MS-officepaketet. Mycket strukturerad, noggrann och god administrativ förmåga. God samarbetsförmåga och kommunikativ Självgående. Förmåga att se helheten och detaljer samt föreslå förbättringsmöjligheter.
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!