Ort: Göteborg Start: 2 februari 2026 Omfattning: Heltid, på plats Uppdragets längd: 12 månader, möjlighet till förlängning Krav: Säkerhetsprövning, B-körkort
Om uppdragetVi söker en serviceinriktad och tekniskt kunnig Onsite Support-tekniker till ett uppdrag i Göteborg.
I rollen är du med och säkerställer en stabil, effektiv och användarvänlig IT-miljö för verksamhetens medarbetare. Du arbetar nära användarna, hanterar incidenter och serviceförfrågningar och säkerställer att både hårdvara, mjukvara och gemensamma IT-miljöer fungerar som de ska.
Tjänsten kräver fysisk närvaro på arbetsplatsen i Göteborgsområdet.
ArbetsuppgifterSom onsite-tekniker arbetar du brett med IT-stöd inom verksamheten. Du blir en del av ett team där service, problemlösning och kvalitet är centralt.
Support & felsökningGe IT-support på plats när fjärrsupport inte räcker.
Arbeta med systematisk felsökning och dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem.
Hantera VIP-ärenden med krav på snabb och korrekt service.
Installera, konfigurera och leverera datorer, telefoner och annan IT-relaterad hårdvara.
Säkerställa korrekta inventarieuppgifter i hårdvaruregistret.
Supportera konferensrum, skrivare och annan klientnära utrustning.
Uppdatera och bidra till den interna kunskapsdatabasen.
Ta fram och förbättra guider och instruktioner för slutanvändare och IT.
Stötta kollegor som arbetar på distans vid incidenter eller driftstörningar.
Erfarenhet av onsite-support, IT-support eller liknande roll.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Erfarenhet av ärendehantering och dokumentation i IT-miljöer.
B-körkort.
Möjlighet att arbeta heltid på plats i Göteborgsområdet.
Godkänd säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser (krav).
Erfarenhet av arbete i större organisationer med komplex IT-miljö.
Erfarenhet av support av AV/konferensrum och skrivare.
Erfarenhet från miljöer med höga säkerhetskrav.
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad och har ett professionellt bemötande.
Strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt.
Proaktiv och uppmärksam på potentiella problem innan de uppstår.
Kommunikativ och van att samarbeta i team.
Lyhörd och pedagogisk i kontakten med slutanvändare.
Exponeringsgrupp A (Röd miljö).