På Victoriahem är hyresadministration en nyckelfunktion – här kombineras siffor, struktur och service i vardagen. Rollen innebär stort ansvar, mycket samarbete och du kommer att vara en viktig del i att vardagen flyter på både för kollegor och hyresgäster!
Om tjänsten
I din roll som hyresadministratör kommer du arbeta nära förvaltningen och ekonomi och du kommer att ansvara för bland annat hyresavisering, hyresändringar, inbetalningar, avstämningar, inkassohantering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystemet. Rollen innebär mycket kontakt – både internt och externt – då du hjälper till med andra frågeställningar som uppkommer i processen vilket kräver att du är trygg i din kommunikation samt har god förståelse för administrativa processer. Det här är en roll med stort ansvar och variation och där du arbetar aktivt i flera steg av processen, från avisering till kravhantering.
Du kommer att ingå i ett team av hyresadministratörer som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss jobbar vi både självständigt och tillsammans – vi löser utmaningar tillsammans och hjälps åt där det behövs.
Exempel på arbetsuppgifter
Vem söker vi?
Som person är du trygg och initiativtagande och arbetar enligt en tydlig process där du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem, och arbetar ansvarsfullt och tar initiativ. Som person är du en driven och gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, och ser logik och samband i komplex information eller miljö.
Din profil
Övrig information
Vi erbjuder
Läs mer om oss som företag och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida. Ansökan
Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta Emelie Säfström på [email protected]
Välkommen med din ansökan!