Forma framtidens omsorg och skapa verklig samhällsnytta.
Om rollenForenede Care befinner sig i en stark utvecklingsfas och vi söker nu en Bid Manager som vill vara med och driva vår fortsatta tillväxt inom äldreomsorg, hemtjänst och LSS. Som Bid Manager leder du våra prioriterade upphandlingar enligt LOU samt ansökningar inom LOV och ramavtal. Du driver processen från första analys till inlämnat anbud och säkerställer att våra erbjudanden är tydliga, konkurrenskraftiga och affärsmässiga. Du är drivande i arbetet med konceptutveckling där du tillsammans med dina kollegor och andra stödfunktioner bolaget skapar framtidens erbjudande. Rollen är central i vårt tillväxtarbete och du får direkt påverkan på nya etableringar och företagets riktning. Du arbetar nära verksamhet och stödfunktioner och är med och bygger en strukturerad och proaktiv anbudsfunktion. Vi jobbar som ett team, med tydliga mål, prestigelöshet och genuin vilja att utvecklas tillsammans.
ArbetsuppgifterSom Bid Manager på Forenede Care driver du hela anbudsprocessen från start till mål. Du analyserar förfrågningsunderlag och paketerar våra erbjudanden på ett tydligt och övertygande sätt. Du arbetar nära verksamhet och stödfunktioner, säkerställer konkurrenskraftiga prissättningar och följer upp resultat för att ständigt förbättra vårt arbete. Rollen innebär också att bevaka marknad, trender och konkurrens samt bidra till utvecklingen av våra arbetssätt och metoder.
Dina konkreta uppgifter inkluderar bland annat:
Tjänsten rapporterar till anbudschef. Placering: Stockholm eller Malmö (hybrid – kombination av kontor och distansarbete)
Vem är duVi söker dig som är trygg, strukturerad och van att driva komplexa processer. Du har en stark analytisk förmåga, god affärskänsla och mycket lätt för att uttrycka dig i skrift. Du delar våra värderingar – Ansvar, Engagemang och Omtanke – och vill vara med och göra verklig skillnad.
För att lyckas i rollen har du bland annat:
Relevanta bakgrunder kan vara:
Innan anställning erbjuds behöver du visa upp ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister
Vi erbjuderHos oss får du arbeta i ett bolag med stort hjärta, där vi är modiga, nytänkande och målinriktade. Rollen ger dig både mandat och möjlighet att påverka, samtidigt som du blir en del av ett engagerat team som brinner för att göra skillnad – på riktigt.
Vi drivs av våra värderingar – Ansvar, Engagemang och Omtanke – och vi ser fram emot att välkomna dig som vill dela dem med oss. Vi har kollektivavtal och erbjuder självklart friskvårdsbidrag.
Om Forenede Care – det familjära kvalitetsbolagetForenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 5 500 medarbetare. Vi är företaget för dig som vill göra skillnad och samtidigt må bra, utvecklas och ha kul på jobbet.
Vi har funnits i Sverige sedan 1998 och vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Ett fint kvitto på detta är att vi utsetts till ett Karriärföretag både 2024 och 2025 och listas som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare (plats 5).
Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och driver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans, LSS och hemsjukvård.
Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, samhälle och vår framtid? Då kan Forenede Care vara rätt arbetsgivare för dig!
Sista ansökningsdag
2025-12-31
Kontaktperson
Roy Sundvall, Chef Marknad och tf Affärsutveckling
E-post: [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan – var med och bygg framtidens kvalitativa omsorg.
Vi har utvärderat olika rekryteringsstöd och undanber oss förfrågningar från externa aktörer.