Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Handläggare till statlig myndighet
Handläggare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker en Handläggare till en statlig myndighet i Stockholm, Sundbyberg! I den här rollen är du huvudkontakt mot SSC och hanterar frågor som rör den årliga faktureringen. Du följer upp inkommande ärenden, besvarar frågor från både SSC och företag och ser till att informationen är korrekt i Agresso, PandaAdm och e-portalen. Du granskar företagsredovisningar inför beslut, administrerar fakturor och gör nödvändiga ändringar eller krediteringar. Arbetet innebär också att följa upp obetalda fakturor och bidra till att utveckla och förbättra våra rutiner i en ny faktureringsprocess. Tjänsten omfattar bland annat följande arbetsuppgifter: - Fungera som primär kontaktperson mot SSC i frågor som rör fakturering av den årliga avgiften, vilket innefattar: Genomföra avstämningar och dialog med SSC för att lösa uppkomna frågor och säkerställa ett effektivt samarbete. Bevaka funktionsmejl och hantera inkommande ärenden från SSC och företag. Säkerställa att frågor besvaras inom rimlig tid, inklusive samordning med andra interna funktioner vid behov. - Besvara faktureringsrelaterade frågor från SSC och företag, med stöd av information i Agresso, PandaAdm och e-portalen. Detta inkluderar: Hantering av frågor om ändringar i företagens redovisning, omprövning av beslut och uppdatering av PO-nummer. Direktkontakt med företag vid behov för att klargöra oklarheter. - Hantera avgifter genom att i PandaAdm granska och markera att företagsredovisningar är redo för beslut. Detta sker regelbundet under januari–mars och vid behov fram till juni. - Administrera fakturor, inklusive: Hantering av manuella fakturor för myndigheter och andra avvikande fall. Genomföra ändringar, krediteringar och andra justeringar vid behov. - Följa upp obetalda fakturor, med särskilt fokus på fakturor för bekämpningsmedel som ska vara betalda senast den 31 maj. - Bidra till processförbättringar och säkerställa att rutiner fungerar effektivt, särskilt med hänsyn till att faktureringen via SSC är en ny process som kan medföra oväntade frågor. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2026-01-12 och beräknas pågå till och med 2026-06-30. Det finns möjlighet till eventuell förlängning. Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. För denna tjänst behöver vi även att man kan komma in med två referensuppdrag som utförts under det senaste tre åren samt vara av likartad karaktär som detta konsultuppdrag. Vidare ska ett av dessa referensuppdrag utförts för en offentlig organisation. Det andra uppdraget kan ha utförts för antingen en offentlig organisation eller ett privat företag. Om båda referensuppdragen avser offentliga organisationer ska de ha utförts för två olika uppdragsgivare. Meriterande för tjänsten: - Erfaren handläggare med god kunskap i Agresso. - God förståelse för fakturering och ekonomisystem. - God samarbetsförmåga och vana att utreda komplexa frågor. - Hög digital mognad och förmåga att arbeta i flera olika system. - Förmåga att snabbt lära sig PandaAdm och E-portalen. Säkerhetsklassat uppdrag Observera att detta uppdrag är säkerhetsklassat, då myndigheten bedriver säkerhetskänslig verksamhet. En säkerhetsprövning, inklusive bakgrundskontroll, kommer därför att genomföras på slutkandidaten. Kandidaten kommer även genomgå en säkerhetsprövning. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-12-02. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-26
Antal platser 1
Hemsida Länk