Arbetsbeskrivning
Interim HR-konsult – Region Gävleborg
Start: Beräknad till februari 2026
Uppdragets längd: 1 år med möjlighet till förlängning
Om uppdragetRegion Gävleborg söker en erfaren HR-konsult för ett interimuppdrag kopplat till upphandling och implementering av ett nytt HR-system.
Regionen ska ersätta nuvarande lösningar och samla 17 olika funktioner/moduler för hantering av HR- och löneprocesser.
Du kommer att arbeta nära projektgrupper och upphandlare för att säkerställa en smidig process.
Dina arbetsuppgifter- Stödja projektgrupper i framtagande av relevanta kravspecifikationer
- Ge rådgivning vid upphandling enligt LOU
- Delta i strategiarbete och planering för implementering av nytt HR-system
- Säkerställa att projektet följer lagar och riktlinjer
- Löpande avstämning med Regionens projektledare
Kravprofil (obligatoriska krav)- Minst 3 års erfarenhet inom HR-området
- Erfarenhet av upphandling av HR-system inom offentlig sektor (LOU)
- Erfarenhet av implementering av HR-system
- Konsultativt och inkluderande arbetssätt
- God kunskap om gällande lagstiftning inom området
- Har deltagit i kravarbetet för minst 3 upphandlingar hos 2 uppdragsgivare inom offentlig förvaltning, med minst 1000 anställda.
- Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande- Erfarenhet av komplexa HR-projekt inom region eller kommun
- Förmåga att leda workshops och utbildningar
AnsökanVid ansökan ska CV styrka de obligatoriska kraven för tjänsten samt tre referensuppdrag/tjänster varav; ett som avser yrkeserfarenhet inom HR, och två som avser deltagande vid upphandling av HR-system.
Vi intervjuar löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.