Om företaget UMS Skeldar utvecklar och tillverkar obemannade helikoptrar för att stödja marina, militära och offentliga säkerhetsoperationer, detta i en snabb och dynamisk arbetsmiljö med entreprenörsanda. På UMS Skeldar får du möjligheten att vara en del av ett företag i utveckling och arbeta med en högteknologisk produkt som ligger i framkant på marknaden. Som Finance Assistant blir du del av ett sammansvetsat team som idag består av 5 personer, med olika roller inom ekonomi.
Dina arbetsuppgifter I rollen som Finance assistant får du möjlighet att arbeta i olika system kopplat till tidsrapportering samt utlägg och reseräkningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Din profil Vi ser att du har viss erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel att ha suttit med leverantörreskontra eller hanterat tidskort. Det är meriterande om du tidigare arbetat med leverantörsreskontra särskilt inom producerande verksamhet. Vi ser att du har vana av att arbeta i system och grundläggande kunskaper i Excel. Dessa erfarenheter kan ha erhållits via utbildning, LIA eller tidigare arbetslivserfarenheter.
För att lyckas i rollen ser vi att du som person är noggrann, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du kan planera ditt arbete väl och trivs med att arbeta mot deadlines. Du ska kunna behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökningsförfarande I denna rekrytering samarbetar UMS Skeldar med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Efter en tids inhyrning finns goda chanser till anställning direkt hos Skeldar.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Axel Johansson på [email protected]
Vi arbetar löpande med urvalet vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! #LI-AJ2