Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Ekonomiassistent till centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som ekonomiassistent i centrala Stockholm och bidra till att skapa ordning och effektivitet inom ekonomi? Är du noggrann, driven och söker en roll i ett engagerat team? Här finns chansen till ett spännande uppdrag med möjligheter att utvecklas inom ekonomi och administration.

Om tjänsten 

I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett och stöttar ekonomiavdelningen i deras dagliga arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar hantering av leverantörs- och kundreskontra, betalningar, löpande bokföring samt kontoavstämningar. Du kommer även att hjälpa till med fakturahantering, uppföljning av in- och utbetalningar och vara behjälplig i månads- och årsbokslut.

Ansvarsområden 

  • Hantera och följa upp kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring och kontoavstämningar
  • Registrera och kontrollera leverantörsfakturor
  • Betalningshantering och avstämning av banktransaktioner
  • Delta i månadsbokslut och bistå vid årsbokslut
  • Kontakt med kunder och leverantörer kring fakturafrågor
  • Övrig ekonomiadministration och stöd till ekonomiavdelningen

Kvalifikationer 

  • Erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi, gärna som ekonomiassistent
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • God datorvana och erfarenhet av affärs-/ekonomisystem
  • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska
  • Strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten

Personliga egenskaper 

  • Serviceinriktad och lösningsorienterad
  • Flexibel och gillar att arbeta såväl självständigt som i team
  • Initiativtagande och ansvarstagande
  • Prestigelös och positiv

Mer om uppdraget

  • Omfattning: Heltid
  • Start: Omgående
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Anställningsform: 3-6 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning

Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-13
Antal platser 1
Hemsida Länk