Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Forwarder
Skicka ansökan 156 dagar kvar
Speditör
156 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Rhenus Logistics är i en spännande tillväxtfas där vi fortsätter att utveckla våra erbjudanden och stärka våra transportflöden. Nu söker vi en erfaren Speditör till vårt kontor i Malmö - en roll för dig som trivs med ansvar, kundkontakt och att arbeta nära både kollegor och partners i ett internationellt sammanhang. I rollen arbetar du med hela transportkedjan - från bokning och planering till uppföljning och fakturering. Du säkerställer att våra kunders godsflöden fungerar smidigt varje dag och bygger långsiktiga och värdeskapande relationer med både kunder och leverantörer. Du blir en del av ett engagerat trafikteam där vi samarbetar tätt, utbyter erfarenheter och hjälper varandra framåt. Daglig hantering och optimering av kunders transportlösningar Bokning, planering, dokumentation och fakturering Aktiv kund- och leverantörsvård Uppföljning och problemlösning i den löpande operativa driften Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet av spedition Har erfarenhet av internationell kommunikation och daglig kontakt med utländska transportörer och slutkunder Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift Trivs i en roll med högt tempo och dagliga deadlines Det är meriterande om du har erfarenhet av: Transportsystemen T5 och/eller ROCS Vi tror att du är en person som bygger relationer naturligt och trivs med att samarbeta. Du är positiv, lösningsorienterad och ser möjligheter även i intensiva situationer. Du är nyfiken, vill förstå helheten och drivs av att utvecklas tillsammans med ditt team. Hos oss får du arbeta i en internationell koncern med stort lokalt engagemang. Här finns möjligheten att utvecklas både professionellt och personligt - antingen genom att växa i rollen eller utvecklas mot andra funktioner inom Rhenus Logistics. Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Kompetensutveckling och interna karriärmöjligheter En arbetsplats med god stämning och stark teamkänsla Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Heltid, måndag-fredag, arbetstid 08:00-17:00 Välkommen med din ansökan senast 31 december 2025. Bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt för rollen. Skicka din ansökan till: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Country Manager Mats Guth, 070-780 55 16 HR-chef Petra Staaf, 070-780 55 22 Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-10
Antal platser 1