Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Din roll

Vi söker en engagerad och serviceinriktad Junior Advisor till ett spännande konsultuppdrag hos en internationell och samhällsviktig aktör inom energi- och tekniksektorn. I rollen får du en nyckelposition i arbetet med rekrytering och hantering av externa konsulter, underkonsulter och tillfälliga medarbetare. Du kommer att börja med att stötta seniora kollegor i teamet och successivt ta större ansvar i takt med att du lär dig system, processer och lagstiftning.

Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill växa inom HR, rekrytering och konsultadministration – i en dynamisk, internationell miljö.

Ditt ansvar

  • Stödja chefer genom hela processen för extern rekrytering – från behovsanalys till uppföljning av uppdrag.

  • Säkerställa att interna policys och lagkrav, som exempelvis konsultlagen, efterlevs i alla steg av processen.

  • Vara kontaktperson gentemot externa leverantörer, interna beställare och rekryteringspartners.

  • Hantera och följa upp uppdragsförfrågningar i system som SAP och Vendor Management System.

  • Bidra till utveckling och förbättring av rutiner, processer och arbetssätt.

  • Samarbeta med seniora kollegor och jurister i mer komplexa ärenden.

Du kommer att ingå i ett engagerat och mångkulturellt team som arbetar i nära samverkan mellan flera europeiska kontor – där kunskapsdelning, samarbete och utveckling står i fokus.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Relevant utbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarande område.

  • Minst 1 års erfarenhet av HR, rekrytering, konsultadministration eller motsvarande verksamhet.

  • Grundläggande förståelse för svensk arbetsrätt och regelverk kring extern bemanning.

  • God systemvana, gärna erfarenhet av Office 365, SAP eller liknande system.

  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande erfarenheter

  • Erfarenhet av att arbeta i en större internationell organisation.

  • Tidigare arbete i en koordinerande roll med många kontaktytor.

  • Erfarenhet av Vendor Management System (VMS) eller konsultförmedling.

  • Intresse för processutveckling och digitalisering av HR-flöden.

Placering

Rollen är placerad i Stockholm och innebär samarbete med kollegor i flera europeiska länder. Möjlighet till hybridarbete finns.

Tidplan och omfattning

Start: 1 december 2025 Omfattning: Heltid, 100 %

Uppdragslängd: 6 månader, med möjlighet till förlängning

Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill ta nästa steg inom HR och rekrytering – i en internationell, innovativ och hållbar miljö där du får växa och utvecklas tillsammans med erfarna kollegor.

Ansök redan idag – urval sker löpande!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-03
Antal platser 1