OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
EMU är en sammansvetsad gemenskap av människor med olika bakgrunder, där både medarbetare och kunder står i centrum för vår verksamhet. Vi är nu över 100 anställda i tre länder och strävar efter att ha den bästa företagskulturen inom ekonomibranschen. Vår vision är att erbjuda våra kunder “OneStopShop” - lösning, där vi har ett sammansvetsat team som håller våra kunder i handen i alla situationer.
Vi söker nu en lönekonsult med stark kompetens inom lönehantering samt vilja att bli auktoriserad inom lön. Ett plus, men inget krav om du har några års erfarenhet även av enklare uppgifter inom redovisning med placering i Sverige.
“Ta det fulla ansvaret för våra kunders lönehantering” – från start till mål. Hos oss får du en nyckelroll där du leder hela löneprocessen, från att sätta upp nya kundsystem till den månatliga löneberäkningen, tolkning av komplexa kollektivavtal och noggrann rapportering till myndigheter samt daglig kontakt med kunderna.
Din roll är mer än bara siffror. Med din gedigna erfarenhet kommer du att agera som en strategisk rådgivare och vägleda kunder i alla storlekar. Du stöttar dem även i HR-relaterade frågor och ser till att de kan fokusera helt på sin kärnverksamhet.
Vi söker dig som drivs av att arbeta självständigt och som motiveras av att leverera enastående kundservice. Din kundorienterade attityd och förmåga att bygga relationer är avgörande för att lyckas. Du är proaktiv, lösningsorienterad och en naturlig kommunikatör som brinner för att lösa kundernas behov!
Utöver lönehantering kommer du även att arbeta med enklare redovisningsuppgifter, såsom kontering av leverantörsfakturor, in- och utbetalningar samt andra enklare redovisningsuppgifter.
Vi söker dig som har:
• Stark förmåga att ge empatisk och människoorienterad service.
• Minst 5 års erfarenhet lönehantering med mål att bli auktoriserad lönekonsult
• Goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter.
• Ett proaktivt och kundorienterat arbetssätt.
• Erfarenhet av elektroniska ekonomiprocesser och mångårig systemvana.
• Baskunskaper inom redovisning
• Kunskaper i svenska och engelska.
• Äkta engagemang och en självständig inställning till arbete.
Hos EMU trivs du bäst om du är avslappnad, humoristisk, är proaktiv samt genuint lyssnar och respekterar både interna och externa kunder. Självutveckling och lärande är en central del av vår kultur.
Vi erbjuder:
Förutom förmåner, moderna arbetsverktyg och möjligheten att arbeta på distans, erbjuder vi flexibilitet i en växande verksamhet för att utveckla din kompetens, en arbetsplats utan stel hierarki och kollegor som är personliga, engagerade och entusiastiska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Hos EMU är distansarbete och flexibilitet sedan länge en självklarhet.
Lönesättningen är flexibel beroende på din kompetens och erfarenhet. Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person, så skicka in din ansökan redan idag!