OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Om din roll
Med utgångspunkt i ett av Sveriges mest omtyckta medlemsprogram har vi stora mängder data som möjliggör att vi kan skapa träffsäker och inspirerande kommunikation i våra egna kanaler. Som dataanalytiker blir du en nyckelperson i arbetet med att driva vår datadrivna kundresa framåt.
Ett urval av arbetsuppgifter:
Du är en del av Åhléns Lojalitets- & Kundanalysteam som består av åtta personer. Vi är en positiv grupp som tycker om att blicka framåt och se hur vi kan bli bättre i allt vi gör.
Vi erbjuder dig:
Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid.
Till oss tar du med dig:
Vi tror att du trivs i skärningspunkten mellan data, analys och affär och gärna bidrar till att skapa en ännu mer datadriven CRM- och lojalitetsresa på Åhléns. För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är en lagspelare som trivs bäst i sammanhang när du tillsammans med andra får skapa resultat. Du vill mäta resultat och är analytisk, noggrann och målinriktad i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och tycker om att arbeta i en miljö där tempot under perioder är högt.
Om rekryteringen
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med start i början på marrs. Du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som Dataanalytiker på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!