OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Om oss
Trygga Barn är en familjehemsverksamhet inom Vivant Omsorgs organisation. Vi startade i november 2022 och är den första verksamheten i landet som erbjuder barnombud till alla placerade barn. Hos oss fokuserar vi på barn och ungdomar som är i behov av placering utanför det egna hemmet. Vårt tankesätt är att barn inte har egna direkta beteendeproblem, utan barnets uppväxtvillkor har sedan föranlett till psykisk ohälsa, trauma, missbruk och kriminalitet.
Vårt arbetsgrupp består av engagemang, vänskap, skratt och gemenskap. En av oss ska nu på på föräldraledighet och vi är därför behov av en vikarie under perioden 15 februari 2026 till och med 15 oktober 2027.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill jobba som familjehemskonsulent. Dina arbetsuppgifter är att handleda och stötta familje- och jourhem, samordna kontakt mellan vårdnadshavare, myndigheter och behandlingsinsatser, skriva vecko- och månadsrapporter samt utföra fysiska hembesök hos familjehemmen. I vissa fall kan du även ha stödsamtal med det placerade barnet.
Du ska vara öppen för flexibilitet och kunna utföra dagsresa till olika platser i landet när du besöker dina familjehem. Det är därför ett krav att du har B körkort. Vid behov kan du även komma att utföra familjehemsutredningar.
Som vikarie ska du ta över vår kollegas arbetsuppgifter. Du kommer få introduktion till arbetet tillsammans med den kollega du ska ta över under en månads tid, för att känna dig trygg i dina arbetsuppgifter och uppdrag. Vår verksamhet är i en expanderingsfas och det kan finnas möjlighet till en tillsvidareanställning efter vikariatet är slut.
Du behöver också ha förståelse över att vi befinner oss i en expanderingsfas och du tycker att verksamhetsutveckling är roligt. Du ska kunna ge feedback samt idéer så vi alltid kan förbättras. Alla våra anställda får en gedigen introduktion och du har en närvarande chef som alltid kommer stötta dig i ditt uppdrag.
Arbetsplats och arbetstid
Vårt kontor ligger i centrala Stockholm, tre minuters promenad från T-banan på Gullmarsplan. Du har möjlighet att arbeta hemifrån en till tre dagar i veckan. Vid hembesök hos familjehemmen kan arbetsplatsen variera. Du arbetar 40 timmar i veckan och har rätt till flex och ansvarar över att disponera din arbetstid självständigt. Vi är även en djurvänlig arbetsplats och din hund är välkommen till oss!
Anställning
Anställningen är en tidsbestämd anställning mellan 15 februari 2026 till och med 15 oktober 2027. Vi har kollektivavtal med vårdföretagarna och du erhåller tjänstepension, friskvårdsbidrag samt roliga och drivna kollegor.
Personliga kvalifikationer
För oss är det viktigt att våra medarbetare tillhör en sammansvetsad och trygg arbetsgrupp. Vi arbetar utifrån våra grundvärderingar och det förväntas att du gör detsamma. Därför söker vi dig som är:
Meriterande
Det är meriterande om du som söker har/är:
Om urvalsprocessen
Intervjuer sker löpande. Anställning kan ske innan sista ansökningsdatumet. I ansökan mejlar du både CV och personligt brev!