Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Lokalförvaltare
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Förvaltare Handläggare Lokalförvaltare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Förvaltningssektionen

Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter. Lokalbeståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. datahallar, övningslokaler, skjutbanor, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, arkiv, forensiska stationer och labb, m.m.

Arbetsbeskrivning

Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt tätt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.

Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:

· Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade

· Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers.

· Driva mindre och större lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt.

· Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer

· Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal

· Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten

· Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten


Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

· Examen från akademisk utbildning eller yrkeshögskola som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen, alternativt att du har motsvarande förvärvad yrkeserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig

· Minst några års erfarenhet av arbete i närtid i en för tjänsten relevant roll

· Yrkeserfarenhet och god kompetens kring hantering av hyres- och serviceavtal

· Svenskt utfärdat B-körkort

· Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du även har:

  • Erfarenhet av projektledning, både mindre och större
  • Erfarenhet av byggentreprenader
  • Erfarenhet av fastighetssystem
  • Erfarenhet och kompetens av LOU
  • Goda generella IT- kunskaper, t.ex. kring Officepaketets olika delar
  • God generell ekonomisk kompetens, företrädesvis inom inköp, budgetering, upphandling eller motsvarande


Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god förmåga att verka relationsskapande med ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor och andra som berörs. Du kommer att verka i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, för att trivas är det därför viktigt att du kan strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Med verksamhetens bästa i fokus har du en god förmåga att omprioritera efter behov, samt förmåga att kunna fatta egna beslut samtidigt som du har en solidarisk inställning till de beslut som fattas.

Vidare ser vi att du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa din kommunikation efter målgrupp/mottagare, samt att du är engagerad med eget driv, där vi sätter värde till att du vill utvecklas, har förmåga att lära nytt och delar med dig av din kompetens i utbytet med dina kollegor.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Magnus Hagström, [email protected] eller tfn: 010-56 71 567

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg, [email protected]

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10

SACO, nås via mejl [email protected]

SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27

ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66


Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Anställningsbenämning: Handläggare

Placeringsort: Uppsala

Arbetsområde: Västmanland

Arbetstid: Dagtid/Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Lokalförvaltare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Du hittar annonsen i sin helhet tillsammans med enkäten med urvalsfrågorna på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/. Spara ner enkäten, besvara frågorna och bifoga den i mejlet med din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till [email protected] senast den 2 maj 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A231.752/2025 i mailets ärendemening.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-04-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Ansök utan CV









Liknande jobb

Ledare Reparatör Lokalvårdare Drifttekniker Fastighetsskötare Fastighetstekniker Fastighetsförvaltare Teknisk fastighetsförvaltare
Igår
Chef Tekniker Platschef Servicetekniker Personalansvarig
1 apr