Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent inom Bygg
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Administratör Ekonomiassistent
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om jobbet

B4D Gruppen AB söker nu Ekonomiassistent. Tjänsten är till en början på deltid, senare upp till heltid. Kontorstid 8.00-17.00, med möjlighet till viss flex.

Du kommer att arbeta med övergripande administrativa uppgifter som exempelvis;

  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • Avstämningar
  • Fakturering
  • In och utbetalningar
  • Bokföring


I din roll kommer du ha en central och viktig roll där det ställs stora krav på struktur och ordningssinne samt god förståelse inom byggbranschen.

För att trivas med och lyckas i rollen som Ekonomiassistent:

  • är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av ett administrativt och koordinerande arbete, gärna från ett mindre bolag där det ställts krav på flexibilitet.
  • Vidare är det viktigt att du har en allmänt god kunskap om byggvärlden eftersom företaget är verksamt inom byggbranschen. Du bör därför ha grundläggande förståelse för hur ett byggprojekt kan fungera, ledtider, offertuppbyggande med tillhörande god ”Ekonomiadministration”.


Kanske har du arbetat som administratör tidigare i byggrelaterad miljö eller har personliga erfarenheter av omfattande renoveringsarbete och aktivt upphandlande av renoveringstjänster/byggtjänster som privatperson?

Du kommer till en viss del agera som samordnare gentemot våra UE, kunder och personal. Vi ser hellre att du har bred kompetens än en spetskompetens.

I din roll som Ekonomiassistent behöver du ha god datorvana (Mac) och god förmåga att använda dig av Office-paketet. Vana i projektsystem samt Fortnox är meriterande.

Du ska kunna prata och skriva svenska och engelska obehindrat. Har du kunskaper inom något av de slaviska språken, exempelvis turkiska eller kurdiska, är det meriterande.

Personliga egenskaper:

  • Som person är du framåt och har lätt för humor.
  • Du är mycket strukturerad, självgående, organiserad och trivs i en roll där du agerar spindeln i nätet.
  • Att arbeta med löpande återkoppling både internt och externt är något du trivs med samtidigt som du självklart kan jobba i team då tillfälle kräver detta.

Vi erbjuder:

  • Lön enlighet med kollektivavtal,
  • Attraktiva och centrala arbetsplatser,
  • Utvecklingsmöjligheter för samtliga anställda,
  • Förmåner och uppskattning för väl utfört arbete.


Vi söker dig som:

  • Är självgående.
  • Har lätt för att samarbeta.
  • Har tidigare erfarenhet inom yrket.
  • Talar god svenska engelska.
  • Har B-körkort (ej krav).


Passar du in på profilen? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Märk ansökan i ämnesrubriken med ”Ekonomiassistent”. Du skickar in ditt CV och personliga brev till [email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-04-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bokförare Upphandlare Administratör Ekonomiansvarig HR-administratör Kontorsservicemedarbetare Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
9 apr
Koordinator Administratör Centrumledare Eventplanerare Eventkoordinator Servicekoordinator Marknadskoordinator Social Media Specialist Social Media Coordinator Digital marknadskoordinator Social Media Content Creator
16 apr
Administratör Kontorskoordinator
Igår