Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Processledare till vår kund i Sundbyberg
Processledare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Bakgrund

Kunden har påbörjat ett arbete för att utveckla verkets förmåga inom området finansiell styrning, uppföljning och analys. En förstudie är genomförd som pekar på behov av förändringar i arbetssätt, stödsystem och analysmöjligheter. Ett projekt håller för närvarande på att startas och bemannas för att utveckla stödet för budget och prognos. Målsättningen är att skapa mer användarvänliga och enkla lösningar, bättre analysmöjligheter och beslutstöd.

Uppdragsbeskrivning

Uppdragen kan komma att omfatta följande komponenter, denna lista kan dock utökas under avropets löptid:

  • Framtagande av såväl Nuläges som Nylägesprocesser med krav på ökad effektivisering och digitalisering. 
  • Workshopledning i samband med analys- och utvecklingsarbete vid processutveckling
  • Planera och genomföra förändringsledning kopplat till processimplementation
  • Metodstöd i processutveckling.

Skallkrav

  • Avslutad högskole- eller universitetsutbildning (minst 180 hp), inom ekonomi alternativt ett tekniskt ämnesområde såsom datateknik, systemvetenskaplig eller annan ingenjörsutbildning.
  • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med processutveckling för digitalisering av processer.
  • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med processutveckling i större organisationer (minst 500 personer).
  • Minst 5 års erfarenhet av att planera, driva och genomföra processutveckling, inklusive att
  • på egen hand utveckla, revidera respektive implementera processer,
  • arbeta med processkartläggning och – analys för Nuläge och Nyläge,
  • planera förändringsarbete kopplat till processer.
  • Minst 5 års erfarenhet av att planera, facilitera och genomföra workshops med verksamheten.
  • Minst 5 års erfarenhet av att samla in information från interna och externa intressenter.
  • Minst 2 års vana av att arbeta med processmodellering enligt Astrakan.
  • Minst 2 års vana av att arbeta i verktyget SparxEA eller motsvarande EA-verktyg.

Mervärdeskrav

  • Minst 5 års erfarenhet av linjearbete, alternativt deltagande i  förändringsprojekt inom ekonomisk styrning och uppföljning
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med verksamhetsarkitektur
  • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-04-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk