Vi söker nu en noggrann och driven ekonomiassistent till ett fastighetsbolag i centrala Stockholm. I denna roll kommer du att vara en del av ett dynamiskt team där du får ansvar för leverantörsreskontra och andra ekonomiska uppgifter. Om du har erfarenhet av leverantörsreskontra och goda systemkunskaper ser vi fram emot att höra från dig.
Om tjänstenSom ekonomiassistent kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa korrekt hantering och bokföring av leverantörsfakturor. Du kommer även att stötta i andra administrativa ekonomifunktioner, inklusive månads- och årsbokslut, samt bidra till att optimera och effektivisera interna processer för att säkerställa en korrekt och smidig ekonomihantering.
I rollen blir du en viktig del av ett samarbetsinriktat ekonomiteam där idéer och lösningar delas öppet. Du kommer att arbeta nära dina kollegor för att nå gemensamma mål och känna att du alltid har stöd att ta del av vid behov. Vi uppmuntrar till en arbetsmiljö där det är lätt att ställa frågor, bidra med egna idéer och utvecklas tillsammans i en positiv och öppen kultur. Tjänsten innebär att du arbetar från kontoret, som är centralt beläget.
ArbetsuppgifterDu kommer bland annat att:
Som person är du:
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.