Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Ekonomiassistent till kund i Göteborg
Ekonomiassistent
Utgått

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat som ekonomiassistent i minst två år samt tidigare kommunal erfarenhet? Har du även kunskaper inom systemet Proceedo? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg för ett konsultuppdrag som startar omgående och pågår till 31 juli. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Anledningen till behovet är en omorganisation samt föräldraledighet. Arbetstider är 8-16: 30 med 30 minuters lunch, flextid finns. Du arbetar vid kundens kontor i närheten av Nordstan, det finns även möjlighet till distansarbete max två dagar i veckan efter upplärning.

Dina arbetsuppgifter

I denna tjänst arbetar du med leverantörsreskontran, kundreskontran och bokföring av förvaltningens bankkonto. Detta innebär att du bland annat administrerar fakturor i Proceedo, hanterar betalningspåminnelser samt registrerar kunder och försäljningsordrar utifrån underlag. Du arbetar även med allmän administration kopplat till Proceedo.

Dina kvalifikationer

  • Erfarenhet av Proceedo
  • Erfarenhet från kommunal verksamhet
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
  • Minst två (2) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem

Meriterande

  • Erfarenhet av Unit4 agresso

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 april.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-04-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bokförare Upphandlare Administratör Ekonomiansvarig HR-administratör Kontorsservicemedarbetare Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
9 apr