Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en 1st/2nd line supporttekniker till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder.
I denna roll kommer du att vara en viktig del av kundens IT-supportteam där du hjälper användare med tekniska utmaningar och säkerställer en stabil IT-miljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ge första och andra linjens support via telefon, e-post och ärendehanteringssystem
- Felsöka och lösa problem med hårdvara, mjukvara och nätverk
- Installera och konfigurera datorer, telefoner och annan teknisk utrustning
- Hantera användaradministration och behörighetshantering i olika system
- Dokumentera lösningar i kunskapsdatabas och underhålla teknisk dokumentation
- Eskalera komplexa ärenden till specialister och följa upp till lösning
Vad vi söker
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom IT-support
- God kunskap om Windows-miljöer och Microsoft 365
- God kunskap om Active Directory
- Grundläggande förståelse för nätverk och nätverkssäkerhet
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
- Förmåga att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt
Meriterande erfarenheter
- Kunskap om ITIL-processer och arbetssätt
- Erfarenhet av ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem
- Relevanta IT-certifieringar (t.ex.
CompTIA A+, Microsoft, CCNA)
- Erfarenhet av scripting (PowerShell, Python)
Som person är du
- Serviceinriktad med ett genuint intresse för att hjälpa användare
- Strukturerad med förmåga att prioritera när många ärenden kommer in samtidigt
- Lösningsorienterad och proaktiv i ditt arbetssätt
- Nyfiken och villig att kontinuerligt lära dig nya tekniker
- Stresstålig och flexibel i en föränderlig miljö
Förmåner och utvecklingsmöjligheter på Liminity
- Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
- Konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner
- Läs mer om oss och våra erbjudanden i vår handbok
Låter detta som en spännande utmaning för dig?
Ansök nu och bli en del av Liminity
- framtidens IT-konsultbolag!