Inköpsansvarig
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Förhandlare Inköpsansvarig
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lundqvist Maskin & Verktyg har i nästan 100 år gjort skillnad för kunder och anställda genom att leverera produkter och tjänster med hög kvalitet utifrån kundernas behov och samhällets förändring.

Vi ser det som en ständig resa att på ett tydligt sätt leda verksamheten och kunderna rätt i alla väder, som en stark partner in i framtiden. Företaget omsätter 196 Mkr och har ca 56 anställda. Mer information om oss hittar du på www.lundqvist.se

Till vårt HK i Spånga söker vi nu en affärsdriven

Inköpsansvarig

Vi söker dig som trivs i en affärsorienterad miljö med möjligheter att påverka vår inköpsfunktion och tillväxt!

Lundqvist Maskin & Verktyg är ett expansivt och modernt företag med fyra anläggningar, två i Stockholm, en i Norrköping samt en i Eskilstuna. Vi ingår i BIG-gruppen som är Sveriges ledande kedja av fristående företag som säljer verktyg, maskiner, personlig skyddsutrustning och förnödenheter till industri och proffskunder.

I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för hela inköpsprocessen. Du analyserar och styr inköpen för att upprätthålla en optimal lagerstatus baserat på rätta artiklar, till rätt lager och i rätt mängd. Du leder även våra produktarbetsgrupper för att komplettera och utveckla vårt produktsortiment.

Vidare utvecklar du och leder inköpsarbetet i linje med våra affärsmål, förhandlar med leverantörer och övervakar leveranser för att skapa optimal lönsamhet och konkurrenskraft. Du har huvudansvaret för hållbarhetsarbetet avseende inköp och arbetar i linje med vårt kvalitets-och miljöledningssystem. Ansvar för en medarbetare, inklusive ledning, säkerställande av kompetensutveckling och genomförande av medarbetarsamtal.

Kvalifikationer/Egenskaper:

  • Relevant utbildning och flerårig erfarenhet av att utveckla och effektivisera inköpsarbete, leverantörsutveckling, förhandling och avtalsarbete
  • Grundläggande förståelse för affärsstrategisk analys, upphandling samt uppföljning och kvalitetskontroll
  • En tydlig och van förhandlare med mycket god kommunikationsförmåga med stark trovärdighet
  • Har en genuin förmåga att bygga starka, långsiktiga interna och externa relationer
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i MS Office och affärssystem

Meriterande är erfarenhet från vår/närliggande bransch eller inom B2B handel. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper

Vi erbjuder

En spännande och viktig roll med stora möjligheter att bidra till företagets övergripande affärsmål. Ett trevligt gäng med kompetenta och engagerade medarbetare.

Välkommen att söka tjänsten! Urvalet kommer att ske löpande, varför vi ser fram emot din ansökan snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ann-Sophie Wågö 0410-250 88, Comline Rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk