Arbetsbeskrivning
Om Uniguide
Uniguide grundades 1999 och finns på två orter; Visby och Eskilstuna.
Sammanlagt är vi ca 30 medarbetare.
Vi säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster.
Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse.
Våra kunder finns främst i fastighetsbranschen, hotellnäringen och bland ideella organisationer.
Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av en familjär kultur med nära till kollegor och företagsledning.
- Vår strategi är att med ett starkt kundfokus skräddarsy tjänster som möjliggör för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.
- Vår vision är att leverera högkvalitativa tjänster vara marknadens naturliga val av leverantör av kommunikations och servicetjänster.
- Vår värdegrund tillika förväntningar på varandra innebär att vi är lyhörda, flexibla och professionella.
Arbetsuppgifter
Uniguide har två avdelningar; fastighet- och kundtjänst (F&K) och givar- och medlemsservice (G&M).
Nu söker vi en ny kollega till F&K där arbetsuppgifterna främst är följande:
- Hantera inkommande telefoni åt våra kunder (telefoni)
- Registrera service- och felanmälningar och bokningar i olika system för respektive kund
- Med hjälp av instruktioner besvara vanliga frågor om kunden och deras tjänster/produkter
- Eskalera felanmälningar (akut ärende) och serviceanmälningar till jour-funktion
- Växla arbetsuppgift mellan att ringa jour och besvara inkommande samtal
- Enligt en checklista utföra kontroller och specialuppgifter
- Hantera kundernas e-post och chattar
Krav på utbildning
- Gymnasial utbildning krävs
Kunskapskrav
- Hög administrativ kapacitet vad gäller Office-paketet samt förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift
- Behärska engelska i tal och skrift
Erfarenheter och meriter
- Tidigare arbetslivserfarenhet
- Arbete inom serviceyrken med personligt bemötande
- Kommunikation via telefonsamtal
- Erfarenhet av kundrelationer
- Erfarenhet av kommunikation via chatt och mejl
- Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav
Egenskaper
- Lösningsorienterad med förmåga att felsöka i flera steg och fatta egna beslut
- Visa engagemang genom att vara nyfiken, fokuserad, vetgirig, lojal och aldrig lämna en arbetsuppgift ogjord
- Kunna kombinera effektivitet med noggrannhet genom att arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning
- Vara flexibel vad gäller snabba förändringar i den vardagliga planeringen
- Ta ansvar för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas för att undvika missförstånd mellan medarbetare och mellan medarbetare och kunder
- God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner
- Förmåga att arbeta i team med stort ansvar och självledarskap
Förväntningar
- Leva upp till vår värdegrund (lyhörd, flexibel, professionell)
- Inom två månader förväntas medarbetaren kunna arbeta delvis självständigt med de enklaste uppdragen.
- Inom fyra till sex månader förväntas medarbetaren kunna arbeta helt självständig med avdelningens samtliga uppdrag.
- Inom tolv månader förväntas medarbetaren kunna vara kundansvarig för en eller flera kunder.
Övrigt
- Tjänsten är placerad på vårt kontor i Eskilstuna
- Arbeta på plats på något av våra kontor på ett rullande schema där helg- och kvällstjänstgöring ingår.
Schemalagd arbetstid på vardagar och helger är (6-15, 7-17, 8-17, 10-19, 11-20)
- Möjlighet till distansarbete visstid finns efter överenskommelse med chef
- Möjlighet till flextid finns
- Möjlighet till bonus utöver fast månadslön
- Särskilt lönetillägg på kvällar, helger och tidig morgon, utöver ordinarie lön (särskilt lönetillägg)
- Kompensationstid och övertid som beviljas av närmaste chef
- Rätt till friskvårdsbidrag
- Uniguide är anslutet till kollektivavtal och 25 års erfarenhet av kundkommunikation
Vid intresse för tjänsten
- Du är välkommen att skicka personligt brev och CV till [email protected]
- Vi vill ha din ansökan senast 2025-04-16