Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Konsultuppdrag inom lön
Lönehandläggare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Är du expert inom lönehantering och söker en ny utmaning? Hos kunden får du en central roll i att hantera löneprocesser och säkerställa korrekta löneutbetalningar för hela organisationen. Låter detta intressant? Ansök idag!

OBS! Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kund under uppdragsperioden.

Om rollen

I rollen som lönehandläggare kommer du att ansvara för att hantera och säkerställa löneutbetalningar för företagets anställda, från kollektivanställda till koncernchefen, samt se till att både löner och pensioner sköts korrekt. Du kommer att administrera löner för cirka 400 medarbetare och tillsammans med dina kollegor inom HR- och Payroll hantera hela löneprocessen, inklusive uppföljningar, statistik och systemadministration. Ditt arbete kommer att innebära att säkerställa korrekta löneutbetalningar, göra avstämningar och ge stöd i avancerade lönefrågor. Rollen kräver också tydlig kommunikation med både svenska och internationella medarbetare.

Som lönehandläggare blir du en central del i att uppdatera och följa företagets policys och rutiner enligt gällande lagstiftning, samt att rapportera till myndigheter som Skatteverket och Försäkringskassan.

Din profil

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi, löneadministration eller motsvarande, samt har flera års erfarenhet av lönehantering och löneadministration. Du har djup förståelse för hela löneprocessen och är van vid att arbeta med lönesystem och Excel, samt har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT-system.

Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är trygg i att hantera komplexa lönefrågor och fatta välgrundade beslut baserat på lagar, regler och kollektivavtal. Din kommunikativa förmåga kommer vara av stor vikt, då du regelbundet kommer att ge stöd i lönefrågor till medarbetare och chefer inklusive internationella kollegor.

Krav för tjänsten

  • Några års arbetslivserfarenhet av lönehandläggning samt löneadministration
  • Relevant utbildning inom ekonomi och löneadministration eller motsvarande
  • Erfarenhet av lönesystemet Agda
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • God datorvana och förståelse för IT-system samt Excel

Meriterande

  • Certifiering inom löneadministration

Övrigt

Startdatum: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Ort: Stockholm

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och [email protected].

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader