Har du erfarenhet av reception och växel och trivs i en serviceinriktad roll? Vi söker dig som är van vid att ge ett professionellt bemötande, hantera telefonväxlar och arbeta med administrativa uppgifter. Med goda kunskaper i MS Office och flytande svenska och engelska är du redo för nästa utmaning. Låter det som något för dig? Sök redan idag!
Om tjänsten
Perido letar efter en receptionist till en myndighet med placering i centrala Stockholm. Tjänsten omfattar 27,5h/v och arbetstiderna är vardagar 09.00 -15.00.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist ansvarar man för att ta emot besökare och ge dem ett professionellt och välkomnande bemötande. Arbetsuppgifterna inkluderar även hantering av besöksbrickor samt utlämning och kvittering av passerkort och nycklar. Administrativa uppgifter som att skanna och skriva ut dokument, särskilt för patentdokumentation, ingår också i rollen.
Receptionisten ser även över mailkorgen och hanterar frånvaro- och sjukanmälningar för att uppdatera telefonhänvisningar vid behov. Att bemanna telefonväxeln, exempelvis via Telia Touch Point eller ACE Agent, är en central del av arbetet, liksom att koppla både interna och externa samtal till kundsupport eller kollegor. Utöver detta besvaras allmänna frågor för att säkerställa en smidig service för både medarbetare och besökare.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som receptionist krävs en serviceinriktad och professionell inställning, där ett trevligt bemötande och en förmåga att skapa goda relationer är centrala. Du behöver vara strukturerad och ha en god administrativ förmåga för att hantera flera uppgifter samtidigt, såsom att koordinera besökare, administrera passerkort och sköta telefonväxeln. Flexibilitet och problemlösningsförmåga är viktiga egenskaper, då arbetsdagen kan variera och oväntade situationer kan uppstå. Du bör även ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig tydligt på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Omfattning och tillträde
Deltid (68%), konsultuppdrag till och med 2025-10-31. Start 2025-04-22.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35184 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.