Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen? Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker Socialförvaltningen Hisingens verksamhetsnära administrativa enhet en engagerad och driven Verksamhetscontroller som kan ta sig an rollen som lokal inköpssamordnare, LINK, för den köpta vården.
Inom Socialförvaltningarna och i Förvaltningen för Funktionsstöd finns en eller flera lokala inköpssamordnare, med inriktning köpt vård och boende.
I rollen är du länken mellan Socialförvaltningen Hisingen och SPINK, Göteborgs Stads samlade placerings- och inköpsfunktion inom individ- och familjeomsorg samt Funktionsstöd.
Hos oss erbjuds du ett utmanande och omväxlande arbete med kompetenta och engagerade kollegor!
Ditt uppdrag innebär att utveckla inköpskompetensen för köpt vård i hela förvaltningen. För att stärka dig i detta är du med på möten, aktiviteter och utbildningar hos placering och inköpsfunktionen centralt samt med inköp och upphandlingsförvaltningen. Du driver ett nära samarbete med dina kollegor i systerförvaltningarna.
Arbetet innebär ett nära samarbete med kärnverksamheten, att ge råd och stöd till socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och enhetschefer vid köpt vård och boende samt uppföljning/omförhandling av placeringsavtal.
Stödet innebär att ansvara för direktupphandlingar, skriva placeringsavtal och ingå i förhandlingar vid nya och/eller pågående köpta insatser. I rollen ingår att säkerställa att direktupphandlingar görs när behov finns och enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) Viss ekonomisk analys och uppföljning förekommer.
Stöd ges också vid köp inom ramavtal genom att vara uppdaterad på rådande ramavtal, och informera verksamheterna om villkoren i ramavtalen.
Att vara rådgivande ställer krav på att kunna motivera och bidra till att säkerställa att den köpta vården är kostnadseffektiv och kvalitetssäkrad.
Du har också kontakt med leverantörer vid avvikelser från pågående placeringsavtal.
En viktig del i uppdraget är att informera och utbilda verksamheterna om förvaltningens avtal -och fakturaprocess samt stadens process gällande köpt vård och boende. Tex att ta fram strategier, rutiner och ta fram informations- och utbildningsmaterial. Att informera om och bidra till att minska välfärdsbrott är en annan viktig del.
Du kommer också ha ett nära samarbete med Socialförvaltningen Hisingens inköpssamordnare för övriga inköp i syfte att kvalitetssäkra även dessa inköp.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras, och visst administrativt arbete utifrån arbetsplatsens övergripande uppdrag kan tillkomm
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som med socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är utbildning, erfarenhet eller kunskap inom offentlig upphandling.
Uppdraget kräver tidigare erfarenhet från arbete inom socialtjänsten. Vi tror också att du har intresse och erfarenhet av såväl avtalsutformning som avtalstolkning.
Vi ser helst att du har goda kunskaper i goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och Treserva.
Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad inom området köpt vård och boende. Då tjänsten är varierande så är det en fördel att du är flexibel med ett strukturerat arbetssätt.
Som LINK måste du vara noggrann, drivande, analytisk och initiativrik samt inte minst en ha riktigt god samarbetsförmåga. Du ska också kunna arbeta självständigt.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Så tveka inte att söka redan idag!