Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 7 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping och Värnamo. I Skövde och Trollhättan finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus.
Lindströms Bil vinner "Ichiban 2024 - Best Retailer in Town" i Sverige och “An employer of choice” som tilldelas den Toyota-återförsäljare som anses vara den bästa arbetsgivaren i Europa.
Nu letar vi efter en ny kollega att förstärka vårt professionella serviceteam och ta dig an rollen som Servicerådgivare vid vår fullserviceanläggning i Trollhättan.
Om jobbet
Som Servicerådgivare på Lindströms Bil har du daglig kontakt med våra gäster och välkomnar gästen med ett vänligt leende och vägleder i tekniska frågor som rör bilanvändandet samt bokar tider för service och verkstadsjobb, du hanterar telefon/mail/chatt, garantifrågor, reservdelar och din uppgift är att alltid se till att gästen blir fullständigt nöjd med sitt besök hos oss
Rollen innebär ett arbete där du är vårt ansikte utåt mot gästen både fysiskt och digitalt samt att du är med och planerar dagligverksamheten på serviceverkstaden. Du ingår i ett nära team med tekniker, servicerådgivare / reservdelsansvarig och servicechef där vi tillsammans arbetar för att överträffa våra gästers förväntningar på kvalitet och kundservice samt skapa långsiktiga relationer.
Om dig
Vi söker dig som får energi av att leverera kundservice med kvalitet i världsklass och du är alltid beredd att göra det lilla extra för att ge gästen ett minnesvärt omhändertagande och göra Lindströms Bil till det självklara valet.
Du har inga problem med att strukturera ditt arbete och omprioritera om situationen skulle kräva det samt har lätt för att följa satta processer och rutiner samt hanterar stress på ett professionellt och lösningsorienterat sätt och du har ett stort engagemang för ditt arbete, våra gäster och en vilja att utveckla dig själv och din arbetsplats
Du drivs av att uppnå målsättningar på ett konsekvent och effektivt sätt, öppen och ärlig kommunikation är självklart för dig.
Som person är du prestigelös, öppen och omhändertagande i ditt bemötande samt har lätt för att skapa och bibehålla långsiktiga kontakter, både med kunder och dina medarbetare. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt gillar hålla ordning och reda. Tidigare yrkeserfarenhet från kundservicearbete med kundkontakt gärna med erfarenhet från liknande roll med teknisk kompetens i bilbranchen är önskvärt.
Övriga kvalifikationer:
Vill du veta mer än tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Patrick Engman
Vi erbjuder dig
Vi har R-licens
R-licens är en etisk kvalitetsmärkning som identifierar företag vilka har ett rekommendabelt etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation. Licensmärkets R står för rekommenderat företag.