OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
1st Line Supporttekniker till Fujitsu i Östersund
Om rollen Fujitsu söker en duktig och engagerad supporttekniker till deras Service Desk i Östersund. Vi letar efter dig som har en stark servicekänsla, god teknisk förståelse och en kommunikativ förmåga för att kunna hjälpa våra kunder på ett professionellt och pedagogiskt sätt. Du kommer att jobba som konsult hos Barona men vara uthyrd till Fujitsu.
Arbetsuppgifter Som supporttekniker på 1st line kommer du att:
Hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post och andra medier.
Ge teknisk vägledning och support till kunder.
Arbeta med felsökning och lösning av IT-relaterade problem.
Driva och följa upp pågående ärenden.
Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att ge den bästa lösningen för kunden.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet inom IT-support, service eller backoffice-funktioner.
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Hög kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Stark teknisk kunskap.
Mycket hög servicekänsla.
B-körkort.
Meriterande kunskaper:
Windows operativsystem
Office365
Citrix
Active Directory
Nätverk
iOS/Mac
Exchange
Skrivare
Arbetstider:
Servicedesken är öppen mellan 07:
00-22:00 alla dagar i veckan, vilket innebär att du arbetar på roterande schema.
Placering: Östersund (ej distansarbete)
Startdatum: 2025-04-14 med 6 månaders provanställning
Omfattning: 100 %
Övrigt:
Resor kan förekomma i samband med utbildningar.
Tjänsten kräver godkänd bakgrundskontroll, inklusive UC och utdrag ur belastningsregistret.
Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längre att ansöka.
Du kan nu använda ditt nya lösenord för att logga in