OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Supportspecialist till Billerud
Supportspecialist
Utgått

Arbetsbeskrivning


OM FÖRETAGET

Billerud är ett världsledande företag inom förnybara pappers- och förpackningsmaterial. De prioriterar hållbarhet på alla nivåer för att skapa en hållbar framtid – från produkter till människor.

Har du ett stort intresse för att lösa problem, är tekniskt kunnig och gillar att ge förstklassig service? Billerud fortsätter stärka upp sitt supportteam och vi på DC Talents/Digitalcap har fått fortsatt förtroende för att hitta denna nya stjärna! Vi söker därför nu en Supportspecialist till Billeruds servicedesk, där du blir en viktig del av ett team som hjälper användarna med IT-relaterade frågor via telefon, e-post, chatt och företagets ITSM-verktyg.

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Du blir anställd som konsult på Digitalcap och uthyrd till kund.


OM ROLLEN

Billeruds servicedesk är en global supportfunktion som hanterar den första kontakten för alla IT-ärenden. I rollen ligger stort fokus på att snabbt och smidigt hjälpa Billeruds användare och leverera service av högsta kvalitet. Som en del av teamet blir du den första kontakten för användarna och en representant för hela Billeruds IT-support.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ge snabb och professionell support till användare via telefon, e-post, självserviceverktyg och chatt.
  • Hantera och lösa användarproblem samt besvara frågor proaktivt med hjälp av ITSM-verktyget Bridge.
  • Erbjuda både grundläggande och mer avancerad support i första och andra linjen till användare världen över.
  • Dokumentera ärenden och vidtagna åtgärder i interna system.
  • Samverka med andra avdelningar för att säkerställa att användarärenden löses snabbt och korrekt.


DIN PROFIL

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice eller servicedesk. Det är meriterande om du har en teknisk utbildning på gymnasial nivå eller högre, samt om du har tidigare erfarenhet av att arbete med Telavox softphone eller programvaror för pappersproduktion. Vidare tror vi att du har ett tekniskt intresse och lätt för att sätta dig in i nya system och verktyg. Slutligen är det krav att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en nyfiken lagspelare som trivs i att jobba i ett team där ni stöttar varandra. För att lyckas i rollen är du en person som trivs i ett högt tempo där du arbetar med varierade uppgifter. Dessutom ser vi gärna att du är duktig på att sätta dig in i nya system och haren fallenhet för tekniska frågor.


ANSÖKAN & KONTAKT

I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval. I och med det ser vi gärna att du kommer in med din ansökan snarast, men senast 28/3. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan bestående av CV och personligt brev skickas till [email protected].


OM DC TALENTS

DC Talents är ett specialistbolag inom bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi är nischade inom den juniora tjänstemannasektorn och vårt fokus ligger på mjuka värden där kandidaternas personlighet, driv och kulturella matchning premieras i lika stor utsträckning som de traditionella hårda kraven.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens e-post

Skicka ansökan

Liknande jobb

IT-support IT-tekniker IT operations IT-samordnare IT-specialist IT-drifttekniker Nätverkstekniker First Line Support It-supporttekniker Operations Support Systemadministratör 1st line supporttekniker
11 mars
Support Customer Support Supportspecialist Kundtjänstspecialist
Idag