OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Är du en affärsorienterad och proaktiv inköpskoordinator med intresse för hem- och fritidsprodukter? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med framtidens trender inom hem, design och interiör? Då kan detta vara jobbet som du söker.
East Import i Höör är en av Sveriges ledande samarbetspartner inom hus-, hem- och fritidsprodukter. Under drygt 35 år har East Import importerat produkter till Skandinavien, främst från Asien och Europa. East Import samarbetar idag med några av de största kedjorna inom detaljhandeln i Sverige. Verksamheten består främst av kundanpassade lösningar, där produktsortiment utvecklas tillsammans med kunden.
East Import har kontor, lager och utställning i Höör. Omsättningen är drygt 200 miljoner kronor och vi är ca 25 medarbetare.
Grunden i East Imports verksamhet är en stark och positiv entreprenörskultur. East Imports värderingar är en viktig del av företagskulturen och sammanfattas i orden: Ärliga – Snabba – Affärsmässiga
East Import söker en inköpskoordinator, som har en samordnande roll mellan leverantör, produktchef och övrig organisation.
För att trivas i rollen som inköpskoordinator behöver du uppskatta varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo.
Tjänsten är 75-100% och är placerad i Höör.
Arbetsuppgifter
Inköpskoordinatorns arbetsuppgifter omfattar täta leverantörskontakter.
Inköpskoordinatorn är ett administrativt stöd till produktchefen med t ex inköpsordrar och artikelvård. Exempel på arbetsuppgifter är att inhämta kvalitetsdokument samt reklamations- och avvikelsehantering.
Som inköpskoordinator ingår du i ett team med sex koordinatorer.
Du rapporterar till inköpschefen.
Vi jobbar normalt on-site på kontoret i Höör.
Vem är du?
Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund, d v s du kan ha gymnasium, YH/KY eller universitet/högskola.
Vi söker dig med minst 3 års relevant erfarenhet av liknande ansvarsområden. Har du tidigare jobbat med hem- och fritidsprodukter är det värdefullt.
Tidigare erfarenhet av inköp av non food artiklar från Asien är en fördel.
Vi ser det som meriterande om du har administrativ erfarenhet av kvalitetskontroll samt att granska produkt- och leverantörsdokument.
För tjänsten krävs flytande svenska i tal och skrift. Då tjänsten även innefattar samarbete med utländska leverantörer och samarbetspartners krävs goda kunskaper i engelska.
Vi använder Jeeves som affärssystem. Du har goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel).
För att vara framgångsrik som inköpskoordinator tror vi att följande egenskaper är viktiga:
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längre att ansöka.
Du kan nu använda ditt nya lösenord för att logga in