43% tjänst hos barn kund i Kalmar
Skicka ansökan 159 dagar kvar
Assistent Personlig assistent
159 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra barn kunder boendes i centrala Kalmar.

På kunds önskemål söker vi en kvinnlig personlig assistent i åldern 20-50 år.

I jobbet innebär det att du hjälper vår kund med allt i vardagen. Kunden är ett barn som kräver mycket aktivering och stimulans och mycket utav din arbetstid kommer att innebära att du gör aktiviteter tillsammans med flickan. Som assistent är du inkännande, påhittig och full med energi.

Kunden har ingen kommunikation så det krävs att du som assistent är extra lyhörd och har erfarenhet eller är intresserad av att lära dig tecken som stöd.

Som assistent jobbar du i kundens hem och behöver därför vara lyhörd och arbeta aktivt utifrån kundens behov och önskemål.

Kunden går i skolan på dagtid så här kommer du att jobba främst kvällar och helger, men också extra vid behov på lov och helgdagar.

Tjänsten vi söker till innebär att du kommer arbeta vardagskvällar och 2 helger i månaden. Finns även möjlighet att arbeta mer under skollov/lediga dagar då kund är hemma från skolan. Inför kommande sommarmånader finns det även möjlighet att arbeta mer då kund kommer att vara ledig från skolan i några veckor.

Du som söker kan även ha en annan sysselsättning under dagtid och kombinera med detta arbete.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Utbildning/erfarenhet är meriterande.

Du som söker är positiv, initiativtagande och behärskar det svenska språket.

Om Frösunda Personlig assistans

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information
  • Anställningsform: Visstidsanställning
  • Omfattning: 43%
  • Arbetstid: Främst kvällar och helger
  • Tillträde: Omgående

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 31/3-2025

Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Verksamhetschef Magda Fahlén | 010 130 34 46 | [email protected]

Verksamhetschef Katarina Weiman | 010 130 31 57 | [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Assistent Löneekonom Bolagsekonom Ekonomiexpert Löneassistent Företagsekonom Ekonomibiträde Ekonomistudent Ekonomistrateg Ekonomikonsult Ekonomiansvarig Inköpsassistent Ekonomiassistent Ekonomisamordnare Ekonomikoordinator Ekonomihandläggare Ekonomisk rådgivare Financial Controller Ekonomiadministratör Ekonomiansvarig chef Administrativ assistent CFO (Chief Financial Officer) Ekonomi- och löneadministratör Administrativ ekonomiassistent
6 mars